نماینده لامرد در مجلس با اشاره به فرازوفرودهای این مصوبه مهم ملی، به زمان تصویب این طرح و برگزاری جشن در لامرد و سپس اعتراض مردم هرمزگان که مُنجر به توقف اجرای مصوبه شد اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم بعد از رأی‌آوری بنده در انتخابات و قبل از آغاز رسمی دوران نمایندگی در مجلس، استانداری فارس طی نامه‌ای به فرماندار وقت دستور اجرای مصوبه را داد، اما هنگامی که فرماندار لامرد به روستاهای الحاقی رفت، با مشت و لگدِ مردم آنجا مواجه شد و همه چیز خراب شد.  
کد خبر: ۷۰۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 22 January 2019

علوی با بیان اینکه خبر این اتفاق به تهران و وزیر کشور رسید و بار دیگر اجرای این مصوبه متوقف شد، ادامه داد: من نزد آقای افشانی استاندار وقت رفتم و از این اقدام گلایه کردم. اما متوجه شدم که نه فقط من از این اتفاق بی‌اطلاع بوده‌ام، بلکه استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، و حتی وزیر کشور و پدر بنده (وزیر اطلاعات) هم از این تصمیم اطلاعی نداشته‌اند.

معاون استاندار مخالف اتصال فارس به دریا بود

وی با انتقاد شدید از هادی پژوهش معاون پیشین سیاسی امنیتی استاندار فارس خاطرنشان کرد: آقای پژوهش به‌عنوان مخالف مصوبه الحاق از این فرصت استفاده کرده و به فرماندار لامرد نامه اجرای مصوبه را داده بود تا به روستاهای الحاقی برود؛ دوستان هم برای اینکه در زمان نمایندگی ما این مصوبه اجرا نشود، آن نامه را اجرایی کردند که در واقع به دام آن‌ها افتادند و بساطی درست کردند که الحاق متوقف شد.

علوی با بیان اینکه بعد از آغاز دوران نمایندگی صبر کردیم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد، تصریح کرد: بهمن‌ماه سال ۹۶ حاج آقای ما (وزیر اطلاعات) گفت هماهنگی‌ها را برای الحاق انجام دادیم؛ رییس‌جمهور آماده است، وزیر کشور آماده است، استانداران هم مطلع شده‌اند؛ شما هم به دوستان در منطقه گوشزد کنید مطلبی در خصوص الحاق نگویند تا در فضایی آرام این مصوبه اجرایی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی برای توجیه مسؤولان محلی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و امام‌جمعه موقت را دعوت کردیم و خدمت آنها عرض کردیم الحاق را داریم انجام می‌دهیم، لطفاً در تریبون‌ها در خصوص این موضوع صحبتی نشود، اما در خطبه‌های نمازجمعه دو هفته بعد صحبت از الحاق شد!

وزیر کار اشتباه کرد

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی بار دیگر از معاون سیاسی استاندار فارس انتقاد کرد و علاوه بر او عملکرد وزیر پیشین کار را هم زیر سوال برد و گفت: ربیعی وزیر کار در ایام عید نوروز ۹۷ به منطقه آمد و پژوهش معاون سیاسی استاندار در شورای اشتغال شهرستان بحث الحاق را مطرح کرد. جدای از اینکه موضوع اتصال فارس به دریا چه ارتباطی با شورای اشتغال دارد، اما وزیر کار هم احساس کرد این مصوبه موضوع مهم و خوبی است، به همین دلیل در شهرستان مُهر بحث الحاق را باز کرد و درباره آن سخنرانی کرد که این صحبت‌ها رسانه‌ای شد و این‌بار بوشهری‌ها عصبانی شدند و همه چیز دوباره بهم ریخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای ربیعی که بعد از سفر به لامرد و مهر به عسلویه رفته بود، در آنجا مورد پرسش رسانه‌های بوشهری قرار گرفته بود و تازه فهمید اشتباه کرده و گفت چیز خاصی نبوده است.

انتقاد از مسؤولان محلی لامرد

علوی در ادامه به سفر استاندار سابق فارس به منطقه که در اواخر فروردین‌ماه ۹۷ انجام شد نیز اشاره‌ای کرد و ادامه داد: در سفر تبادار به لامرد به استاندار عرض کردم دوستان درخصوص زمان اجرای مصوبه الحاق فارس به دریا سوال دارند که وی پاسخ داد طی دو هفته آینده اجرایی می‌شود، فقط در تریبون چیزی نگویید. اما فردای آن روز در شورای اداری شهرستان که با حضور استاندار برگزار شد، امام‌جمعه موقت پشت تریبون رفت و گفت چرا مصوبه اتصال به دریا انجام نمی‌شود. فرماندار اسبق هم پشت تریبون شروع کرد به دردودل کردن و گفت ما رفتیم در روستاهای الحاقی و کتک خوردیم و ...، اما آقای تبادار هیچ جوابی به سخنان امام‌جمعه موقت و فرماندار اسبق (رئیس وقت شورای شهر لامرد) نداد.

این نماینده مجلس با انتقاد شدید از مسؤولان محلی و استانی ادامه داد: پس از آن کازرون بهم ریخت و رییس‌جمهور دستور داد همه مصوبات تقسیمات کشوری متوقف شود و مصوبه الحاق هم مسکوت ماند. آقایان فقط برای اینکه الحاق در زمان من انجام نشود آمدند اینگونه بازی کردند و نتیجه این شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
خدا به داد ملت هرمزگان برسد ، استان هرمزگان شده اتاق خلوت سیاستمداران ، هرکی زور بیشتری تو این مملکت داشت ، میاد یه قسمت از شهر بندرعباس رو میگیره ، در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی ، فاریاب رودان را بدلیل داشتن معدن کرومیت فاریاب را به همشهریان خود تقدیم کرد ، در این دوران هم که آقایان استان فارسی چون در راس وزارتخانه ها قرار دارند و بقول معروف زور زیادن ،از وزارت اطلاعات گرفته تا نهادهای دیگر و از طرفی به قول و گفته نمایندگان استان فارس ریاست جمهوری هم هواشونو دارن و میخوان یه قسمت دیگه رو از استان هرمزگان بگیرن ، واقعا مردم استان هرمزگان چه سهمی از استانشون دارن ، نمایندگان استان هرمزگان و بقیه کجان ؟ آیا کسی نیست از این مردم مظلوم دفاع کنه ؟ امیدوارم خدا حق مردم هرمزگان رو از این جماعت بگیره ، مگه استان هرمزگان گوشت نذری یا حیاط خلوت سیاستمدارانه این مملکته ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار