مدیرکل حوزه هنری استان خراسان جنوبی گفت: ۷ بهمن روز قله رشادت‌های مردم خراسان جنوبی است و روزی افتخار آمیز برای مردم غیور این منطقه است که جا دارد به عنوان  روز شاخص انقلاب اسلامی در بیرجند معرفی شود.
کد خبر: ۷۰۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 22 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مجید کریمیان صبح امروز در هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  یادآور شد: مردم خراسان جنوبی  در یک شهر نظامی مثل بیرجند در 7 بهمن سال 57 تظاهرات هزاران نفری علیه شاه به راه انداختند که 6 جانباز و 2 شهید در این روز داشتیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: شهید سورگی و علی سندروس از جوانان این مرز و بوم بودند که در تظاهرات هفتم بهمن در بیرجند شرکت کردند و در میدان شهدا  به شهادت رسیدند.

 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: برای گرامیداشت این حماسه مراسمی با حضور خانواده شهدا و جانبازان در بیرجند برگزار می‌شود و از خانواده‌های شهدا تجلیل می‌شود.

 

کریمیان با اشاره به اینکه تاکنون چندین کتاب در مورد تاریخ انقلاب در بیرجند در حوزه هنری استان به چاپ رسیده است افزود: کتاب روایت حضور 57 با عکس و خاطره از جمله این کتاب‌هاست که سال گذشته به چاپ رسیده است.

 

وی یادآور شد: مستند 7 بهمن که سال گذشته به همت حوزه هنری خراسان جنوبی ساخته شد در شب هفتم بهمن در سینما بهمن با حضور با شکوه مردم و جوانان به نمایش گذشته می‌شود.

 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی خاط نشان کرد: 7 بهمن روز قله رشادت‌های مردم خراسان جنوبی است و روزی افتخار آمیز برای مردم غیور این منطقه است که جا دارد به عنوان  روز شاخص انقلاب اسلامی در بیرجند معرفی شود.

 

کریمیان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال دیدار با آیت الله عبادی و دیدار با استاندار در برنامه قرار دارد افزود: جمع‌آوری و تهیه کتاب شعر بانوان خراسان جنوبی، به صدا درآمدن زنگ 7 بهمن در مدارس شهر، نامگذاری یک میدان به نام 7 بهمن و برگزاری مسابقات ویژه دهه مبارک فجر از دیگر برنامه‌های این ایام است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار