اظهار نظر اخیر استاندار محترم ایلام مبنی بر لزوم انحلال چنین شوراهایی ،می تواند اظهار نظری در راستای حمایت از منافع شهروندان محسوب شده وبه ظور قطع حمایت همه جانبه شهروندان مهرانی را به دنبال خواهد داشت .ازاینرو از انتظار می رود استاندار ایلام به عنوان نماینده عالی دولتی که منتخب همین ملت است با قدرت تمام به این موضوع ورود وچنانچه قانون چنین اجازه ای به وی داده واین امر درحیطه اختیارات ایشان قرار دارد!با اعلام انحلال شورای شهر مهران،مانع ایجاد شده در مسیر خدمت رسانی به شهروندان مهرانی را بردارند که قطعا خیر وصلاح شهر وشهروندان در این موضوع نهفته است.
کد خبر: ۷۰۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 26 January 2019

تابناک ایلام::بالاخره استاندار ایلام پس از ماهها در مقابل رفتارهای منفعت طلبانه شوراهای برخی از شهرهای استان که با رفتارشان خدمات شهری و خدمت رسانی به شهروندان رابه کما برده اند سکوت خود راشکست .

استاندار ایلام گفت: شوراهای شهر استان که در روند فعالیت شهرداری ها اختلال ایجاد می کنند یا توانایی انتخاب یک فرد ذیصلاح به عنوان شهردار را ندارند باید بدون اغماض منحل و یا اعضایی از شورا که مخل فعالیت شهرداری هستند باید از بدنه شورا حذف شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه بررسی مطالبات شهرداری ایلام با انتقاد از عملکرد برخی از شوراهای شهرستان های استان ایلام به ویژه مهران و ایوان اظهار داشت: سنگ اندازی های اعضای شورای شهر این مناطق باعث ایجاد اختلال در وضعیت شهر و رسیدگی به تقاضاها و خواسته های عمومی شده است.

استاندار ایلام از فرمانداری های سراسر استان ایلام خواست به طور جدی وضعیت عملکرد شوراهای شهر نسبت به شهرداری ها و نیز مطالبات شهرداری ها از دستگاه های مختلف را پیگیری کنند و شوراهای شهر در صورت استیضاح شهرداران باید فرد ذیصلاح را در سریع ترین زمان ممکن به عنوان شهردار انتخاب کنند.

این سخنان استاندار ایلام در حالی بیان می شود که شورای اسلامی شهری مهم همچون مهران براثر اختلاف نظر با همکاران خود ،شهردار این شهر حساس واستراتژیک استان را برکنار نموده وعلیرغم اینکه فرماندار مهران مصوبه شورا را مغایر با قانون دانسته اند، کماکان با اصرار بر مصوبه پیشین، بخش اعظمی از فعالیت های شهرداری را باچالش جدی مواجهه کرده اند.

هرچند اعضای شورای شهر و مدیران شهرستان در جلسه ای که یک هفته پیش برگزار شد ،براین مهم توافق نمودند که بمنظور حفظ شان وجایگاه شهردار واز سویی با وجود تداوم مخالفت سه نفر از اعضای شورای شهر ،بهتر است شهردار مهران بصورت داوطلبانه استعفای خود را اعلام نماید.

اما باگذشت نزدیک به یکهفته از این توافق ،شهردار مهران خود را شهردار قانونی این شهر تلقی و اعلام کرده است که اجبار به استعفا محلی از اعراب ندارد. بدون شک صرفنظر از قانونی ویا غیر قانونی بودن اقدام شورای شهر ،تداوم اختلافات به طور کل راه رابر فعالیت های شهرداری و ارایه خدمات موردنیاز مردم مهران سد نموده است.

با این وجود و با تکیه بر عمق اختلافات موجود دربین اعضای شورای شهر ،در حال حاضر تداوم لجبازی ها ومنفعت طلبی های اعضای شورای شهر به زیان شهر وشهروندان است و شهروندان عزیز مهرانی هر گز نمی توانند بر این یکه تازی اعضای شورای شهر آن هم به نیابت از مردم وبه نام منتخبین خود چشم ببندد،یکه تازیی که منافع چندین هزار شهروند مهرانی را فدای منافع اندکی قلیل نموده است.

لهذا اظهار نظر اخیر استاندار محترم ایلام مبنی بر لزوم انحلال چنین شوراهایی ،می تواند اظهار نظری در راستای حمایت از منافع شهروندان محسوب شده وبه طور قطع حمایت همه جانبه شهروندان مهرانی را به دنبال خواهد داشت،البته اگر قانون چنین اختیاری به استاندار داده باشد!

ازاینرو از انتظار می رود استاندار ایلام به عنوان نماینده عالی دولتی که منتخب همین ملت است با قدرت تمام به این موضوع ورود وچنانچه قانون چنین اجازه ای به وی داده واین امر درحیطه اختیارات ایشان قرار دارد!با اعلام انحلال شورای شهر مهران،مانع ایجاد شده در مسیر خدمت رسانی به شهروندان مهرانی را بردارند که قطعا خیر وصلاح شهر وشهروندان در این موضوع نهفته است.

حال پس از این اظهار نظر صریح ،باید منتظر ماند ودید که این واکنش استاندار به انحلال شوراهای مخل خدمات رسانی به شهروندان مهرانی خواهد انجامید یا خیر ؟!آیا فرماندار مهران مسیر مورد خواست استاندار وشهروندان مهرانی را در پی خواهد گرفت ؟!آیا قانون این امر را در حدود واختیارات استاندارمحترم قرار داده ،یا اینکه ایشان راه دیگری برای فایق آمدن براین مشکل مهم پیدا خواهند کرد؟!منتظر می مانیم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار