در بین سخنان مدیرکل آموزش وپرورش استان دو نکته برجسته قابل بررسی است ،تامل در این دو نکته ،تضاد وپارداوکسی کاملا صریح وروشن با رفتار ایشان را نمایان می کند . این پارادوکس زمانی مشخص می شود که ایشان هدف در تغییرات مدیریتی را درراستای سندتحول بنیادی قلمداد می کند.
کد خبر: ۷۰۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 27 January 2019

روزگذشته مراسم تودیع ومعارفه مدیر آموزش وپرورش شهرستان ایلام برگزار شد . مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در این مراسم به دونکته مهم بعنوان بیس تغییرات ایجاد شده سخن گفت که بررسی آنها با چگونگی تغییرات مدیریتی اخیر در آموزش وپرورش قابل تامل است .

اسفندیار رستم زاد در آیین تودیع ومعارفه مدیر آموزش وپرورش شهرستان ایلام تغییرات ایجاد شده را در راستای اجرای سند تحول بنیادین دانست وگفت : تحول در مدیریت یک از اهداف سند تحول بنیادین است ،خواه این تغییر در مدیریت یک مدرسه باشد ،خواه مدیر یک منطقه وحتی مدیر کل آموزش وپرورش استان . بنابراین تحول مدیریت یکی از ارکان مهم این سند تلقی می شود.

وی درادامه بیان داشت :معلم ومعلمی ارزش بسیار بالایی دارد،اگر بنا بر تحول باشد ،این تحول وتغییر باید در کلاس درس محقق شود.

اسفندیار رستم زاد در بخش دیگری از سخنانش به تغییرات مدیریتی در اداره آپ ایلام اشاره کرد وگفت: فارس شریفی در دوره مدیریتشان منشاء خدمات بسیار ارزنده ای در این اداره بوده اند ،اگر شریفی نبود کمتر مدیری می توانست در مدیریت آموزشگاههای شهرستان تغییرات ایجاد نماید .اما ایشان انجام داد.

وی افزود:ایشان در بخش آموش ورفاهیات زحمات بسیار خوبی کشیدند ،در هربخشی که وارد شدند تلاش نموده ونتیجه خوبی کسب کردند .دربالا بردن کیفیت تدریس ،تدبیر وتعالی مدیران وبالا بردن میانگین نمرات مدارس موفقیتهای خوبی کسب کردند .اما تغییرات ضرورت دارد!

رستم زاد در بخش دیگری ازسخنانش افزود: به معلمی افتخار می کنم و جایگاه مدیرکلی چندان تغییری در دریافت مزایای بنده ایجاد نکرده است.حقوق من در همان رنج 4میلیون تومان مانده است و حق مدیریت دریافتی من به حق مدیریت یک مدیر مدرسه هم نمی رسد!

در بین سخنان مدیرکل آموزش وپرورش استان دو نکته برجسته قابل بررسی است ،تامل در این دو  نکته ،تضاد وپارداوکسی کاملا صریح وروشن با رفتار ایشان را نمایان می کند . این پارادوکس زمانی مشخص می شود که ایشان هدف در تغییرات مدیریتی را درراستای سندتحول بنیادین قلمداد می کند.

نکته اول اینکه آقای رستم زاد باید پاسخ بدهند که اگر شریفی مدیر پییشین این اداره این همه موفقیت را در حوزه مدیریتی خود کسب کرده ودرست در مسیر سند تحول بنیادی گام برداشته اند ،پس این تغییرات چگونه می تواند در راستای همین طرح تحول بنیادین قلمداد شود ؟

مگر در این سند تحول ،هدف از تغییرات ،چیزی غیراز تحول در سطح آموزش ،رفاهیات ،بهبود وضعیت اموزش وحرکت در مسیر ارتقاء فاکتورهای تعریف شده در آموزش وپرورش نیست،اگر مدیر آپ شهرستان از چنین مولفه هایی که خود بدان اشاره نمودند _ برخوردار بوده اند ،پس عزل ایشان چگونه در مسیر سند تحول بنیادین تفسیر می شود ،اگر بنا بر تحول مدیریت است، پس باید از ایشان در جایگاهی به مراتب بالاتر از جایگاه فعلی ،یعنی حداقل در یکی از معاونتهای خود بهره گیری شود.

نکته دوم اینکه آقای مدیرکل جایگاه ومقام معلمی را بالاترین جایگاه در آموزش وپرورش قلمداد نموده اند وشکی هم در این نیست که معلمی ازچنین شان و مرتبه ای نه تنها در آ پ ،بلکه در کل جامعه برخوردار است ،اگر واقعا قرار گرفتن درچنین جایگاهی در ردیف آرزوهای ایشان قرار داشته و از سویی جایگاه مدیرکلی از حیث مادی نیز تاثیر آنچنانی در حکم حقوقی ایشان نداشته است ،بنابراین جایگاه مدیرکلی از دید ایشان نباید این قدر مهم جلوه نماید که بخاطر حفظ آن ،فشاربیرونی  افراد غیر مرتبط با آموزش وپرورش برای تغییر مدیران موفق را تحمل واز این دستگاه مهم استقلال زدایی نمایند.

مخلص کلام اینکه بررسی هردو نکته فوق ونتیجه تصمیمات در زمینه تغییر مدیران ،بالاخص مدیر تازه عزل شده آموزش وپرورش ایلام از وجود یک پارداوکس در شعار وعمل مدیرکل محترم پرده برداری می کند ،چرا که اگر ایشان به موارد مطروحه در سخنان روزگذشته اشان ایمان واعتقاد قلبی داشتند ،نمی بایست روز گذشته برکناری یک مدیر موفق در این اداره را شاهد می بودیم.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
یه نگاه بندازین به مدیرانی که قبل ازآقای شریفی کنارگذاشته شدن وکسانی که جایگزین شدند قانونمندهاروکنارمیزنن و بی برنامه هاوبی کفایت هاروجایگزین می کنند کسی بااین گروه دوم کاری نداره چون مامردم ایران عاشق بی قانونی هستیم واینکه کاری به کارمون نداشته باشن! !!!!این وسط دین ووجدان واخلاق وبچه های مردم هم هیچ اهمیتی نداره .جالبه توفضای مجازی هم یه مشت مجیزگودروصفشون مطلب مینویسند اونم به خاطرابلاغ های صوری وامتیازهایی که گرفتن وحق هایی که ناحق کردن.....
مولوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
اخ جناب مدیر کل خودت میدونی چی گفتی.اگر خوب بود چرا عزل کردی.اگر در کلامت دقت کنی .دروغگویی بیش نیستی.از علی عسکری صندوق ذخیره چه خبر.بازنشسته و لابی اداره کل.علی عسکری هم خوب و موفق ساختمان کشوری .جاش خوبه مشکلی نداره.خوب ارشادت می کند.بخدا بنده معلم هستم حالم از حق و ناحق تو اموزش و پرورش بهم می خورد.میگم اگر حقوقت کمه برو شرکت گاز یا پتروشیمی انجا سی چهل میلیونی.نجومی بگیر می خوای بشی.ای خاک عالم بر سر ما فرهنگیان در مناطق و شهرستان ها ادم فاسد به تمام معنی مسول شده.داری پرونده و کارشناس فاسد .مسول فاسد و خدا بداد مردم برسد.کسانی در پست دادنشان شریکی فساد اخلاقی دارند .بارها اعلام کردیم و همه میدانند.پس در مناطق و شهرستان ها بگرد پیدا می کنید .فارس خوب یا بد اما دیگران را هم عزل کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار