از آنجا که سپاه حضوری گسترده در میان مردم و آگاهی کامل از شرایط جامعه دارد ، معمولا در نقاط بحرانی و مشکل دار حاضر شده و سعی در کمک به بهبود وضعیت می نماید که بر اساس همین رویکرد ، سپاه فتح استان برای تغییر و تلطیف شرایط موجود استان وارد عمل شده است و قرار است در 11 بهمن و در چله انقلاب میزبانی از یک نشست ویژه در کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده بگیرد.
کد خبر: ۷۰۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 30 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد - مدتی است که شرایط سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی استان به شدت دچار التهاب و گاها تنش ها و جنگ و جدل ها شده است. از شرایط آشفته بازار گرفته تا مسائل مربوط به حوزه های سیاسی و اجتماعی و برخی تفسیر ، تحلیل و اقدامات مبتنی بر مسائل قومیتی که باید بر این موارد برخی مسائل پیش آمده در حوزه قضایی را هم اضافه کرد.
مطمئنا ادامه وضعیت موجود نمی تواند به صلاح استان باشد . از طرف دیگر سپاه به عنوان مهمترین نهاد انقلابی که بر اساس قانون اساسی وظیفه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد بنابر تصمیم گیری های اخیر خود ، مصمم به ورود به موضوع برای تغییر وضعیت فعلی استان شده است.
از آنجا که سپاه حضوری گسترده در میان مردم و آگاهی کامل از شرایط جامعه دارد ، معمولا در نقاط بحرانی و مشکل دار حاضر شده و سعی در کمک به بهبود وضعیت می نماید که بر اساس همین رویکرد ، سپاه فتح استان برای تغییر و تلطیف شرایط موجود استان وارد عمل شده است و قرار است در 11 بهمن و در چله انقلاب میزبانی از یک نشست ویژه در کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده بگیرد.
بنابر این گزارش ، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تبیین برخی معضلات و چالش های مختلف در بخش های گوناگون استان تاکید کرد که نگاه تنگ قبیله گرایی آفت توسعه است.
سرهنگ حمید خرم دل که روز سه شنبه نهم بهمن ماه 97 در نشست خبری بمناسبت چهلمین سالگرد بهار انقلاب در یاسوج حاضر شده بود ،از برگزاری همایشی در یازدهم بهمن امسال با عنوان « همدلی در سایه سار چله عزت» با هدف و رویکرد تلطیف فضای موجود و ایجاد حس همدلی ، همگرایی و هم افزایی بین همه ارکان ، مسئولان و مقامات و مدیران مختلف اجرایی ، امنیتی، قضایی و اطلاعاتی در استان به میزبانی سپاه فتح خبر داد.
 
سپاه فتح آستین ها را برای تلطیف شرایط موجود در کهگیلویه و بویراحمد بالا زد / 11 بهمن آغازی بر تغییرات اساسی در رویکرد مسئولین خواهد بود؟
 
سرهنگ خرم دل اظهار داشت : مسیر توسعه و عبور از مشکلات موجود را باید در حذف نگاه های تنگ نظرانه سیاسی و قبیله ای و طایفه گرایی جست و جو کرد.
وی عنوان کرد: باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که فضای ملتهب حاکم، امروزه سایر حوزه ها به ویژه بخش معیشت و اقتصاد مردم را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.
فرمانده سپاه فتح تصریح کرد: بخش عمده ای از مردم در حوزه معیشت و امنیت شغلی و نبود اشتغال پایدار دچار مشکل هستند.
سرهنگ خرم دل یادآور شد: بروز و ظهور این چالش ها و مشکلات در حالی است که کهگیلویه وبویراحمد سرشار از سرمایه ها و ظرفیت های متعدد اعم از نیروی انسانی و سایر مولفه ها و استعدادهای بالقوه است و چنین موقعیت تلخی برای این استان بسیار سنگین و ثقیل به نظر می رسد.
وی مشکل اشتغال و نبود امنیت شغلی در کنار برخی تبعیض ها را یکی از مشکلات جدی به ویژه برای جوانان و تحصیلکردگان این استان دانست و گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز این مشکل نگاه های تنگ نظرانه طایفه گرایی و سیاسی است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ترویج و عادت به قانونگریزی ها و برخی سفارشات پیرامونی را برای انجام امور روزمره در بین مردم این استان یک آفت و سم مهلک در مسیر توسعه نیافتگی این استان برشمرد.
سرهنگ خرم دل بیان کرد: فضای ملتهب امروز به گونه ای جرات و جسارت را از برخی مدیران گرفته و حتی سبب توجیه گری ها و بهانه تراشی ها از سوی دستگاه ها به ویژه در حوزه اقتصادی شده است.
وی یادآور شد که البته این به معنا و نافی برخورد با مدیر متخلف نیست و هر شخصی در هر جایگاهی مرتکب جرم و تخلفی شده باید با وی مطابق قانون برخورد شود.
سرهنگ خرم دل افزود: باید مراقب بود فردی که مرتکب تخلف شده نباید این تخلف را به طایفه ، قوم و خانواده آن شخص تعمیم داد و دامنه اش را آنچنان وسیع کرد که آبرو ، عزت و شرف خانوادگی و طایفه ای وی را نیز مورد خدشه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه میان نقد عملکرد با تخریب و تحقیر یک مدیر فاصله فاحشی وجود دارد گفت: برخی اخبار و نقدها بیش از آنکه حوزه کارکردی و کاری یک دستگاه را نشانه بگیرد بیشتر حول محور اشخاص بوده و این نوع اخبار و تحلیل ها بدون شک از ساحت مقدس قلم به دور است.
سرهنگ خرم دل از برگزاری همایشی در یازدهم بهمن امسال با عنوان « همدلی در سایه سار چله عزت» با هدف و رویکرد تلطیف فضای موجود و ایجاد حس همدلی ، همگرایی و هم افزایی بین همه ارکان ، مسئولان و مقامات و مدیران مختلف اجرایی ، امنیتی، قضایی و اطلاعاتی در استان به میزبانی سپاه فتح خبر داد.
وی نقش رسانه ها، نخبگان و خواص را نیز در تلطیف کردن فضای موجود و تغییر جهت و رویکردهای منفی گرایانه به سمت نگاه های مثبت و امید بخش تعیین کننده و ممتاز دانست.
سرهنگ خرم دل با تاکید بر اینکه سهم رسانه ها در فرآیند توسعه و جهت گیری افکار عمومی و حتی تغییر نوع نگاه مدیران بسیار تعیین کننده است، خواستار ترجیح منافع استان بر منافع حزبی و گروهی در بخش های مختلف از سوی رسانه ها شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
حق ضایع شده کسانی را که در قضیه بکار گیری و استخدام حق آنها ضایع شده احقاق نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار