کاملا می‌دانم که اینجا قم است
استاندار قم در نشست خبری با اهالی رسانه، حرف‌های تازه و قابل تاملی زد و از آشنایی خود با مختصات کار در قم گفت. مدیرانی که کاهلی در کنار تنبلی دارند در پست خود باقی نخواهند ماند و در بررسی عملکرد مدیران دستگاه رفاقت و سفارشات را مدنظر قرار نمی‌دهیم و با آن‌ها برخورد می‌کنم.
کد خبر: ۷۱۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 01 February 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست که بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان و مطرح شدن نام چند نفر از چهره‌های شاخص و شناخته شده سرانجام به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان انتخاب شد، یکی از مدیران با سابقه در نظام جمهوری اسلامی است.

طبق قانون، انتخاب استانداران توسط هیئت دولت صورت می‌گیرد و سرمست هم که پیش از این عهده‌دار سمت‌های مختلفی بود، ۱۲ دی ماه امسال رای اعتماد رئیس جمهور و دیگر اعضای دولت را کسب کرد و راهی قم شد.

او مسئولیت مدیرکلی سیاسی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد و در دولت یازدهم مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران بود؛ مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی، ‌سرپرست فرمانداری تبریز ، ریاست اداره دانش آموختگان و مدیریت پژوهش دانشگاه پیام نور، عضو هیات علمی و تدریس در دانشگاه و معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس هم از دیگر سمت‌های او به شمار می‌روند.

انتخاب استاندار جدید برای قم بعد از تصویب یک قانون جنجالی در مجلس صورت گرفت چرا که سید مهدی صادقی استاندار سابق بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، نمی‌توانست بیش از این بر صندلی مدیریت عالی استان تکیه بزند.

او که تیرماه ۱۳۹۴ با استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش، از سوی به عنوان استاندار قم انتخاب شده بود بالاخره بیست و ششم آبان ماه امسال با صدور پیام خداحافظی، کناره‌گیری اش از استانداری را اعلام کرد و به این ترتیب سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با حفظ سمت، سرپرست استانداری هم بود و در نهایت بعد از ۴۶ روز، هیئت دولت سرمست را روانه قم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیدار قم، استاندار قم در این نشست به رسم معمول، از اهمیت کار رسانه‌ها گفت و از اصحاب قلم خواست مدیریت ارشد استان را در پیشبرد اهداف کلان ملی و استانی یاری کنند؛ و در ادامه هم به سنت همه مدیران این دولت و دولت قبل، سخن از وزش نسیم تدبیر و امید به میان آورد که روح تازه‌ای در جامعه دمیده و جان‌ها را به رقص آورده.

با این حال برخی خبرنگاران و مدیران جراید حاضر در نشست منتظر ماندند تا این صحبت‌های کلیشه‌ای تمام شود و مطالب جدی‌تری از استاندار جدید بشنوند که البته این صحبت‌ها نیز بیشتر در جواب سوالات عنوان شد. سوالاتی مثل اینکه ملاک سرمست برای چیدن تیم جدید مدیریتی استان چیست و آیا توصیه‌ها و سفارش‌ها هم در این زمینه تاثیرگذار هستند یا نه.

بعضی خبرنگاران هم ترجیح دادند در مورد عقب‌ماندگی‌های کهنه قم مطالبی را بیان کنند و برخی هم از پاسخگو نبودن اداراتی گفتند که باید ارتباط خوبی با مردم و رسانه‌ها داشته باشند ولی روال کارشان این نیست.

از جمله مشکلات مطرح شده این بود که شرکت توزیع نیروی برق در مواقع خاموشی، پاسخگویی مناسبی ندارد یا مدیریت عالی ورزش قم به گونه‌ای عمل کرده که تیم‌های لیگ برتری استان به دسته سه سقوط کرده‌اند و به تعبیر یکی از خبرنگاران، ورزش قم رو به نابودی رفته است.

تشکیل صف‌های طولانی توزیع مرغ و گوشت و راهکارهای استانی حل این معصل هم موضوع سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود.

در نهایت استاندار بود که در مقام پاسخگویی به سوالات و خواسته‌های اصحاب رسانه برآمد که یکی از مهمترین این موارد، ملاک‌ها و معیارهای سرمست برای انتخاب مدیران همسو با برنامه‌هایش بود؛ استاندار قم نشان داد با شرایط و ویژگی‌های قم نا آشنا نیست چرا که در عین تاکید بر این موضوع که ” با خدای خودم عهد کرده‌ام رفاقت و سفارش را اولویت انتخاب‌هایم قرار ندهم” عنوان کرد: البته نمی‌گویم سفارش‌ها تاثیری در این زمینه نخواهد داشت چون می‌دانم اینجا قم است.

او همچنین شمشیر را برای مدیران ناکارآمد از رو بست و گفت: مدیر کاهل و کم‌تحرک در چنین شرایطی باقی ماندنی نیست و چنین افرادی باید تکلیفشان را با خودشان، مردم و خدای خود روشن کنند.

سرمست در این زمینه حرف‌های دیگری هم زد، اینکه مدیر گذشته‌نگری نیست و آینده‌نگری اولویت کاری‌اش خواهد بود. ” تاکنون از هر مدیر و مسئولی که برای تبریک اینجا آمده کارنامه عملکرد گذشته و برنامه کاری برای آینده خواسته‌ام تا بر همین اساس برای انتخاب مدیران جدید یا ابقای آنها در سمت‌هایشان تصمیم‌گیری کنم”.

سرمست همچنین گفت: نمی‌گویم اقتدار بی چون و چرایی دارم اما به برنامه‌ها و توانمندی افراد برای سپردن جایگاه‌های مختلف به آنها توجه ویژه خواهم داشت و در این زمینه نظر نمایندگان قم در مجلس و مصلحت‌ها را مد نظر قرار می‌دهم.

سرمست به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان یک پیش‌بینی جالب و متفاوت هم کرد؛ او گفت: اگر حادثه غیر مترقبه‌ای رخ ندهد ۳۰ ماه در خدمت شما در قم هستم، شاید هم بیشتر.

بقیه‌ حرف‌های استاندار هم ناظر به لزوم تبدیل نشدن روابط عمومی‌ها به امور تبلیغاتی مدیران و همچنین ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود بخصوص فرودگاه قم که گویا اخیرا از آن بازدید کرده و نظر فعلی او، تعیین تکلیف حقوق مردم و رفع معارض‌ها و سپس واگذاری پروژه به بخش خصوصی است.

او گفت: برای حل مشکل مربوط به توزیع مرغ و گوشت هم کارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل می‌شود و راهکارهای لازم را بررسی خواهد کرد؛ هر چند به این آمار دلخوش نیستیم اما این نکته را هم اضافه می‌کنم که تورم نقطه به نقطه دی ماه قم نسبت به تورم کشوری پایین‌تر بوده است.

سرمست آماری هم از پروژهای آماده افتتاح قم در دهه فجر امسال ارائه کرد و گفت: ۳۶۸ پروژه با اعتبار ۸ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال آماده بهره‌برداری هستند، ۱۷۲ مورد در امور زیربنایی، ۳۱ طرح در حوزه کشاورزی، ۲۰ مورد در زمینه گردشگری و منابع طبیعی، ۶ پروژه آموزشی، ۸۵ طرح زیربنایی مرتبط با دهیاری‌ها، ۴۰ مورد طرح اشتغال‌زایی روستایی و البته کمترین سهم از آن پروژه‌های فرهنگی و ورزشی با ۳ مورد.

محسن بهشتی معاون امور عمرانی و مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار هم در این نشست به بیان برخی آمار و ارقام و پاره‌ای توضیحات پیرامون امور اجرایی استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار