فرماندار دره شهر:
فرماندار دره شهر گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته اند.
کد خبر: ۷۱۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 02 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر شفیع زاده اظهار داشت: با توجه به این که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، در مقایسه با اقداماتی که در سطح شهرستان دره شهر انجام گرفته وضعیت کنونی با چهل سال گذشته بی سابقه است.

وی افزود: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه آب و فاضلاب روستایی، مردم آب شرب را به صورت سنتی استفاده می کردند اما اکنون در حال حاضر به میمنت نظام جمهوری اسلامی شش هزار و ۷۰۰ مشترک آب و فاضلاب روستایی در سطح شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۱۴ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۳ مخزن آب، ۴ ایستگاه پمپاژ آب و ۱۱ مورد بهسازی چشمه در سطح شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی شهرستان تا قبل از انقلاب اسلامی در سطح کل شهرستان دو هزار هکتار اراضی آبی وجود داشت  اما اکنون ۱۶ هزار هکتار اراضی آبی قابل کشت در سطح شهرستان وجود دارد.

شفیع زاده تصریح کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار نیز اراضی آبیاری تحت فشار در سطح شهرستان انجام گرفته است.

فرماندار دره شهر بیان داشت: ایستگاه های پمپاژ و چاه های آب نیز ۱۱۵ مورد در سطح شهرستان وجود دارد، همچنین ۱۰۰ هکتار باغ زیتون و ۸۰ هکتار کشت مرکبات در سطح شهرستان هم اکنون انجام می گیرد.

شفیع زاده عنوان کرد: در بخش گیاهان دارویی سه هکتار و کشت گل نرگس ۳۷۰ هکتار در سطح شهرستان کشت می شود.

فرماندار دره شهر افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال ۳۰ طرح در ایام دهه فجر با اعتباری به مبلغ ۷۸۱ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲۳۹ نفر در ایام دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار