استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام تاکید کرد: استعدادهای جوانان را باید به سمت و سوی فضای تولید و رونق کسب و کار هدایت کنیم.
کد خبر: ۷۱۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷ 03 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ساماندهی امور جوانان ایلام اظهار داشت: هیچ استانی امکانات ایلام را در بحث اشتغال ندارد و می توان گفت یک استان منحصر به فرد است.

وی افزود: در دوران جنگ با توجه به اینکه فاصله 50 کیلومتری کشور عراق با ایلام از ابتدا تا انتها نوار مرزی بود و این موضوع آسیب های بسیاری به این استان وارد شد که پس از هشت سال جبران نشده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در بحث نفت، گاز، آب های سطحی، اربعین، مکان های گردشگری و آب و هوای چهار فصل دارای ظرفیت های بسیاری هستیم که اگر این امکانات در اختیار استان های دیگری قرار داشت تبدیل به گنج می شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: پس از جنگ تحمیلی سرعت لازم برای توسعه استان وجود نداشت اما اگر مدیران با مردم همکاری کنند سرعت ایجاد اشتغال افزایش یافته و مشکل بیکاری رفع می شود.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم سرمایه گذاران را جذب استان کرده و در حوزه های مختلف اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه با وسعت نظر سرمایه گذاران را وارد استان کنیم و از همین مردم در دیگر استانها استفاده کنیم، گفت: سرمایه داران و سرمایه گذاران قدرتمند را از سراسر کشور به استان دعوت و با دید باز نسبت به جذب آنان اقدام کنیم.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: اگر در این حوزه تلاش کنیم ایلام ظرف چند سال آینده تبدیل به یک استان توسعه یافته می شود که مهاجران اشتغال به این استان مهاجرت خواهند کرد.

فرماندار ایلام نیز در این نشست گفت: شهرستان ایلام با 235 هزار نفر معادل 28 درصد آن را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می دهند که از این تعداد 32 هزار نفر معادل 49 درصد را مردان و 32 هزار نفر معادل 50 درصد را زنان تشکیل می دهند.

معروف بسطامی افزود: جمعیت جوان استان در سال های اخیر کاهش 18 درصدی داشته که بعنوان زنگ خطری برای جمعیت فعال و نیروی کار محسوب می شود.

وی یادآور شد: شهرستان ایلام بعنوان مرکز استان دارای بیشترین جمعیت و به تبع آن بیشترین جمعیت جوان استان را داراست.

فرماندار ایلام با بیان اینکه کل جمعیت جوان شهرستان ایلام 64 هزار و 643 است، گفت: بیکاری، اعتیاد، طلاق، کاهش جمعیت جوان و موانع ازدواج از عمده مشکلات و علت بسیاری از ناهنجاری ها، انحرافات و آسیب های اجتماعی است.

بسطامی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مشاوره، هدفمند شدن تسهیلات اشتغال، تخصیص اعتبار در جهت ترویج و رونق بخش کشاورزی، آموزش خانواده ها در خصوص نحوه برخورد با جوانان و افزایش سرانه فضاهای ورزشی و فضای سبز می تواند از بسیاری از آسیب های مختلف جلوگیری کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار