صرفنظر از موقعیت زمانی انتخاب شده برای تغییر فله ای فرمانداران سه شهرستان ،استاندار ایلام باید به این نکته اهتمام داشته باشند که فرمانداریها نه ملک طلق فرمانداران حال حاضر شهرستانهای استان بوده ونه حیات خلوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محسوب می شود که از آنها به عنوان ابزار پیش برنده اهداف انتخاباتی بهر گیری نمایند !
کد خبر: ۷۱۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 04 February 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته تغییر همزمان سه فرماندار شهرستانهای حوزه جنوب استان، واکنش های متعددی را سوی  رسانه ها ،فعالین شبکه های اجتماعی و همچنین بزرگان سیاسی و مذهبی استان به دنبال داشت .

عمده انتقادات صورت گرفته حول محور چرایی تغییر همزمان سه فرماندار شهرستانهای جنوب ،تغییرات دراولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ،عدم استفاده از دیگر نیروهای توانمند شاغل در فرمانداریها وبخشداری ها ومهمتر از همه وجود ردپای عشیره تباری و برنامه هدفمند انتخاباتی در این تغییرات بود.

درکنار تحلیل وتفسیرهای متعدد رسانه ها وشبکه های مجازی استان که هرکدام به نوعی به شیوه تغییرات صورت گرفته انتقاد داشتند ،سخنان امام جمعه شهرستان دره شهر را می توان جدی ترین انتقاد واز سویی تایید دیگر نقدهای صورت گرفته به این تغییرات قلمداد نمود .

امام جمعه دره شهر در انتقاد به تعجیل صورت گرفته در تغییر فرماندار این شهرستان گفت :برای من سئوال است چرا این تغییرات در دهه فجر و با این ضربت و عجله انجام شد؟!این انتصابات من را یاد شورای شهر انداخت که شب عید شهردار را عزل کردند.

قنبربیگی در ادامه تیزی سخنان خود را متوجه نماینده مردم حوزه جنوب استان نمود وبا تایید ضمنی هدفمند بودن این تغییرات و وجود ردپای نماینده در جابجایی های اخیر بیان داشت: به نماینده مجلس تسلیت می گویم!

جمله کوتاه تسلیت گویی به نماینده مردم حوزه جنوب ،علیرغم قلت کلمات بکارگیری شده دربیان آن ،سرشار از معنا ومحتواست ،چرا که تسلیت گفتن به یک نماینده آن هم به این لحن ،وجود نقص شدید ویا نادرستی در تصمیمات و عملکرد او معنا می شود که این روزها در دخالت های هدفمند وی در انتصابات وتغییرات مدیریتی حوزه جنوب استان تجلی یافته است.

اما جالبترین واکنش ها به تغییرات صورت گرفته را می توان در  واکنش استاندار ایلام به این تغییرات جستجو کرد ،در حالیکه بخش عظیمی از نقدهای مطرح شده به شیوه انتصاب فرمانداران شهرستانهای جنوبی متوجه عدم استقلال سلیمانی دشتکی در تعیین مدیران مربوط می شود ،اما ایشان در اظهار نظری عجیب وکاملا متناقض گفته اند:"تصمیم گیر نهایی در انتصابات خود من هستم، تصریح نمود؛ من آدم مشورت پذیری هستم اما در انتصابات تصمیم گیر نهایی خود من هستم و به احدی اجازه دخالت نمی دهم و بنای تغییرات بر مبنای تبدیل به احسن است".

هرچند چیدمان صورت گفته در جابجایی فرمانداران ومهمتر از همه انتصاب نزدیکان آقای نماینده بعنوان فرماندار بدره ،نقش انکار ناپذیر نماینده این حوزه با اهداف انتخاباتی در جابجایی های روز گذشته را تبیین کرده و نافی استقلال استاندار در انتصابات اخیر  است ،اما در صورت محتمل بودن صحت این استقلال، باز هم این استاندار ایلام است که باید پاسخگوی نقدهای وارده بر انتصابات جاری  باشند.

صرفنظر از موقعیت زمانی  انتخاب شده برای تغییر فله ای فرمانداران سه شهرستان ،استاندار ایلام باید به این نکته اهتمام داشته باشند که فرمانداریها نه ملک طلق فرمانداران حال حاضر شهرستانهای استان بوده ونه حیات خلوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محسوب می شوند تا از آنها به عنوان ابزار پیش برنده اهداف انتخاباتی بهر گیری شود!

مضافا اینکه ممکن است استان ایلام در حوزه هایی همچون اقتصاد و توسعه با مشکل جدی مواجهه باشد ،اما این استان هیچگاه در حوزه نیروی انسانی ماهر ،با تجربه ،متعهد ومتخصص دچار فقر نبوده است  ،چگونه ممکن است استانی از حیث صدور مدیر به سایر استانهای کشور و مصادر مدیریتی ارشد کشوری سرآمد باشد، اما در تامین نیروی انسانی متخصص در مصادر مدیریتی درون استانی خود احساس کمبود کند؟!

بی شک چنانچه از دخالتهای برون دستگاهی وبرون استانی در انتصابات و چینش مدیران استان نقش زدایی شود ،با تمرکز بر نیروهای توانمند درون استانی ،می توان بخش اعظمی از نیازهای مدیریتی دستگاههای متعدد خصوصا فرمانداریها وبخشداریها را تامین کرد ،البته اگر استقلالی وجود داشته باشد ویا نمایندگان و نورچشمی های برون استانی از غنیمت سیاسی خود چشم پوشی کرده واستان را به حال خود بگذارند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مستقل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
از ابقا مدیرکل بی لیاقت و بی عرضه سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی معلومه چقدر مستقل هستن جناب دشتکی......
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
استقلال! !!!همش دروغ محضه نگاه کنیددرحوزه شمالی مدیرکل آموزش و پرورش پسرعموی رییس دفتراستاندارومدیرکل جدیدفنی حرفه ای برادرخانم رییس دفترایشون هستندالبته خودرییس دفترایشون برادرخانم تاثیرگذاراصلی شون درتهرانند.امادرحوزه جنوب عادل آذردخالت می کنندآقایی درسال35خدمت وحدودیک سال مانده به بازنشستگی مدیرکل می شودایشون ونماینده جنوب والبته آقای زینی ونددرگلوگاه وزارت آموزش و پرورش روهم همه میشناسن که تقریبا درتمام مسایل استان دخالت می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
خداازنمایندگان بی کفایتی که دردوره های مختلف باعث کنارگذاشتن وحذف افرادتوانمندوجولان بی کفایت ها ونالایق هاوادامه محرومیت وپسرفت وحیف ومیل اموال عمومی وایجادیاس وناامیدی درمردم وبه ویژه جوانان شایسته این استان شدند نگذردکه مانمی گذریم.جناب استاندارشماهم چنددقیقه ای به دوراز هیاهوی اطرافتان درخلوت کمی فکرکنید ببینید چندنفررامیشناسید که توانمندندولی دوروبری هاتون که بچه این استانن ازروی حسادت واحساس خطربرای خودآنهاراازچشم شماانداخته اند.استقلال شما زیر سوال میره وقتی همه منصوبین شماازبستگان افرادی خاصن اینجا استان کوچیکیه وهمه هم رومیشناسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
از ماندگاری مدیرکل بی عرضه امور عشایر استان نیز توان نمایندکان و استاندار اجرا کننده شو تلویزیونی همه چیز معلومه #مدیر کل ضعیف باید بره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار