مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از افتتاح 13 طرح هادی روستایی در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها از محل اعتبارات ملی انجام شده است.
کد خبر: ۷۱۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 03 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: این طرح های هادی روستایی در سطح شهرستان های آبدانان، بدره، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران اجرایی شده است.
وی اعتبار هزینه شده در اجرای این طرح ها را افزون بر 86 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بیش از 200 هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی این روستاها با اعتباری افزون بر 73 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و قیر یارانه ای بهسازی و آسفالت شده است.

محبی یادآور شد: همچنین در این مدت عملیات اساس و زیر اساس( شن ریزی و اجرای بیس) در سطح 52 روستا با اعتباری معادل 19 میلیارد ریال با مساحت 188 هزار متر مربع انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری گفت: ایمن سازی روستاهای در معرض سوانح، اجرای اصلاح معابر شامل هدایت آب های سطحی و فاضلابی، احداث کانال هدایت سیلاب، دیوار حائل، شن ریزی و اصلاح معابر اقدامات این اداره کل در سال جاری است.

وی از مطالعه و تهیه اجرای طرح هادی در سطح 50 روستای استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد طرح تا کنون 28 طرح در کمیته فنی استان به تصویب رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از تصویب 18 طرح دیگر طرح هادی در سطح روستاهای استان خبر داد و افزود: هم اکنون 22 طرح با 70 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری معادل هشت میلیارد ریال در دست اجرا است.

محبی هدف از اجرای طرح هادی در روستاها را گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اعلام کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود سبب رضایت عمومی مردم می شود.

در مجموع 607 روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای 360 روستا این طرح اجرا شده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار