با پیگیری های جلال میرزایی صورت گرفت:
مدیران سیمان ایلام از هفته ها پیش از طریق مکاتبه با استاندار ایلام خواستار حل مشکل قطع گاز این کارخانه از طریق شرکت گازاستان شده اند ،گویا استاندار ایلام این نامه را به معاون اقتصادی خود ارجاع ،ولی با وجود تعطیلی خط تولید این کار خانه ،هیچ اقدام مثبتی از سوی مسئولین مربوطه در راستای رفع این مشکل به عمل نیامده است.
کد خبر: ۷۱۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳ 04 February 2019

تابناک ایلام::کارخانه سیمان ایلام یکی از اولین ومهمترین صنایع تولیدی استان ایلام است که در طول دو دهه فعالیت در صنعت سیمان کشور توانست به دلیل تولید سیمان استاندارد وبا کیفیت  ،در تراز بهترین صنایع تولید سیمان کشور قرار گیرد.

این کارخانه در طول دو دهه اخیر با وجود فراز ونشیب های قرار گرفته در مسیر فعالیت آن ،همواره به عنوان یکی از صنایع پویا وفعال در صنعت استان وکشور در اشتغال زایی مستقیم وغیر مستقیم و تاثیر گذاری در اقتصاد استان ، نقشی فعال و غیر قابل انکار را عهده دار بوده است.

اما در طول سالهای اخیر بدلیل پدیدار شدن چالش هایی همچون رشد صنایع تولید سیمان کشور و افزایش شرکتهای رقیب، با مشکل فروش محصولات تولیدی ومتعاقب آن مشکلات مالی واقتصادی روبرو شد ،به گونه ای که در یکی دوسال اخیر، همواره خبر کاهش تولید و یا توقف موقت خط تولید آن خبر ساز بوده است.

دراین سالها بروز مشکلات مالی وعدم توانایی در پرداخت هزینه سوخت مصرفی ،بعنوان یک چالش جدی در مسیر فعالیت این شرکت ظهور وبروز کرد به گونه ای که بارها بدلیل عدم پرداخت گاز مصرفی با قطع انشعاب ومتعاقب آن تعطیلی خط تولید مواجهه بوده است.

این روزها نیز انشعاب گاز کارخانه سیمان ایلام بدلیل عدم پرداخت بدهی 5میلیارد تومانی از سوی شرکت گاز استان قطع وهمین موضوع باعث شده تا این صنعت صاحب نامِ استان ایلام ،روزهای تعطیل وبدون تولید خود را سپری کند  ،موضوعی حیاتی که درآینده ای نه چندان دور به دلیل هزینه های فراوان، به گره ای کور دراین صنعت مهم استان  تبدیل خواهد شد.

مدیران سیمان ایلام از هفته ها پیش از طریق مکاتبه با استاندار ایلام خواستار حل مشکل قطع گاز این کارخانه از طریق شرکت گازاستان شده اند ،گویا استاندار ایلام این نامه را به معاون اقتصادی خود ارجاع ولی با وجود تعطیلی خط تولید این کار خانه ،هیچ اقدام مثبتی از سوی مسئولین مربوطه  در راستای رفع این مشکل به عمل نیامده است.

اما امروز "جلال میرزایی" موضوع قطع گاز این کارخانه را از طریق مدیرعامل شرکت ملی گاز پیگیری نمود ،پیگیری های نماینده استان به این منتج شد تا گاز سیمان ایلام موقتا وصل و کارخانه در مدار تولید قرار گیرد.

اما یقینا وصل موقت گاز به سان مُسکنی عمل خواهد کرد و راهکار دائمی حل وفصل این مشکل از مسیر تعامل مسئولین استان و چاره اندیشی علمی آنان می گذرد؛از آنجاییکه شرکت سیمان ایلام افزون بر مبلغ بدهی به شرکت گاز ، از امورمالیاتی استان طلب دارد ،لازم است استاندار ایلام به همراه معاون اقتصادی خود وسازمان برنامه وبودجه وهمچنین شرکت گاز استان در نشستی مشترک این موضوع را در دستور کار قرار داده واز طریق راهکار تهاتر ،نسبت به تسویه وتقسیط بدهی گاز مصرفی این کارخانه مبادرت ورزند ،چرا که بایک روز تعطیلی ،کلی ضرر وزیان متوجه این کارخانه شده ونهایتا دود آن به چشم هم استانی هایی خواهد رفت که ارتزاق آنان وخانواده هایشان به چرخیدن چرخهای این کارخانه وابسته است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار