مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام گفت: زمینی به مساحت 23 هکتار برای بازیافت پسماند مشخص و ارزیابی زیست‌محیطی آن کاملا انجام شده و کار ساخت آن در سال 1398 آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 06 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ پيام قرباني اظهار کرد: متاسفانه در استان ایلام تا پیش از این به مقوله‌ی اهمیت پسماندها توجه نمی‌شد و تمام پسماندها توسط خدمات شهری جمع‌آوری و تلنبار می‌شد و مقوله‌ی مهم بازیافت مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه 5 تا 6 ماه است که مدیریت پسماند در استان تشکیل شده و با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون به 18000 نفر دانش‌آموز در این زمینه آموزش داده شده و دانش‌آموزان به عنوان همیاربازیافت در این مقوله به کمک شهرداری آمده‌اند و بازخورد خوبی داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام ادامه داد: فرهنگسازی در این زمینه روش‌های خاص خود را در زندگی روزمره مردم می‌طلبد که نمونه آن کاربرد کیسه‌های پارچه‌ای و نه گفتن به کیسه‌های پلاستیکی است که امیدواریم بیش از پیش بتوانیم آن را نهادینه کنیم.

قربانی با تاکید بر آموزش در زمینه‌ی مدیریت صحیح پسماند تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت پسماند در این مدت زمان کوتاه تشکیل برنامه‌های خوبی را در این زمینه با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه شروع کرده است.

وی مکانیزاسیون شدن خدمات شهری، به کار بردن مایع بوزدا از باکس‌های زباله را از جمله فعالیت‌های انجام شده در این مدت عنوان کرد و گفت: زمینی به مساحت 23 هکتار برای بازیافت پسماند مشخص و ارزیابی زیست‌محیطی آن کاملا انجام شده و کار ساخت آن در سال 1398 آغاز خواهد شد./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار