بعد از بالا و پایین مقطعی و اعتراض برخی فعالان صنعت و بازار مرغ ، و توافق دوباره مرتبطین ، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در شهر ایلام 130 تا 145 هزار ریال تعیین شد.
کد خبر: ۷۱۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 07 February 2019

بعد از بالا و پایین مقطعی و اعتراض برخی فعالان صنعت و بازار مرغ ، و توافق دوباره مرتبطین ، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در شهر ایلام 130 تا 145 هزار ریال تعیین شد.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران ایلام در این خصوص به قیمت گذاری قبلی ستاد تنظیم بازار و مخالفت مرغداران وبرهم خوردن تعادل این کالا اشاره کرد و گفت: در نهایت تصویب قیمت 13 تا 145 هزار تومان شد.
عزیز قیصوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت قبلی ستاد تنطیم بازار باعث اعتراض فعالان این صنف شد که با ان نرخ خود را متضرر می دیدند.
وی افزود: بخشی از فعالان صنعت پرورش مرغ به نشانه اعتراض از عرضه مرغ خودداری کردند و همین امر باعث کم شدن مرغ در بازار شد.
قیصوری یاداور شد: با تاکید مدیریت ارشد استان بر لزوم رفع عدم تعادل در بازار این کالای پر مصرف و همچنین حفظ حقوق مصرف کنندگان، ستاد تنطیم بازار و اتحادیه مرغداران توافق کردند که میانگین قیمت عرضه مرغ در استان های همجوار برای استان ایلام در نظر گرفته شود.
وی گفت: بنا به تصمیم جدید ستاد بازار مقرر شد که این نرخ بین 93 تا 95 هزار ریال عرضه به کشتار گاه و 130 تا 145 هزار ریال به ازای هر یک کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.
وی علت گران شدن مرغ نسبت به ماه های گذشته را آزاد شدن نهاده های دام و طیور از سوی دولت عنوان کرد و توضیح داد: این موضوع باعث افزایش بهای نهاده ها از سوی عرضه کننده شده که تداوم این روند منجر به گران تر شدن مرغ نیز خواهد شد.
قیمت گوشت مرغ در ایلام به عنوان استانی مولد همواره کمتر از قیمت این محصول در بازار استان هایی بوده که مرغ ایلام با هزینه حمل و مداخله واسط گران در انجا عرضه می شود.
از سوی دیگر محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت و گو با خبرنگاران قیمت امروز گوشت مرغ را (درتهران ) هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها از ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر عنوان کرده است.
روزانه 40 تن مرغ در کشتارگاه ایلام ذبح و به بازار مصرف عرضه می شود در حالیکه این کشتارگاه توان تامین مرغ ذبح شده مورد نیاز کل استان را دارد اما به علت فعالیت واحدهای کوچک فروش مرغ زنده و تمایل برخی از شهروندان به خرید مرغ زنده از تمام ظرفیت کشتارگاه برای ذبح مرغ استفاده نمی شود.
استان ایلام دارای 400 واحد مرغداری است که در هر دوره تولید (بین 45 تا 50 روز) هفت میلیون تن مرغ را تولید می کنند و حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر هم غیر مستقیم در صنعت مرغداری ایلام فعال هستند.
گفته می شود که در جلسه‌ قبلی ستاد تنظیم بازار و متولیان صنعت طیور قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز 10 هزار و 900 تومان تصویب و مقرر شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار