حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی (ره) و گلزار شهدا، تأکید سید حسن خمینی بر حمایت از دولت و پرهیز از شماتت و عقده گشایی، تطبیق ۸۱ حزب با قانون جدید، تشریح وضعیت بنزین، یارانه، مالیات، حقوق، درآمد نفتی و… در بودجه ۹۸، برگزاری دادگاه غیرعلنی ۸ متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، دهم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.
کد خبر: ۷۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ 08 February 2019

حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی (ره) و گلزار شهدا، تأکید سید حسن خمینی بر حمایت از دولت و پرهیز از شماتت و عقده گشایی، تطبیق ۸۱ حزب با قانون جدید، تشریح وضعیت بنزین، یارانه، مالیات، حقوق، درآمد نفتی و… در بودجه ۹۸، برگزاری دادگاه غیرعلنی ۸ متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، دهم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نمایشگاه اقتدار ۴۰ را افتتاح و سپس از دستاوردهای غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد.

همچنین فرمانده کل سپاه در بازدید از جزیره بوموسی با بیان اینکه تحریک همسایگان ما راه به جایی نخواهد برد، تصریح کرد: امروز ملت‌ها و دولتهای دوست و همسایه ما دریافته‌اند که جمهوری اسلامی ایران برادر و همراه واقعی آنها است و امنیت تنگه هرمز آب‌های نیلگون خلیج فارس تنها توسط کشورهای منطقه تأمین شده و در برقراری این امنیت جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

در آستانه چهلمین فجر انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و بر سر مزار شهدای عملیات جنایت‌بار منافقین در سال ۱۳۶۰ موسوم به «عملیات مهندسی» حضور یافتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب پس از زیارت مزار شهدای بهشت زهرای تهران با بیان این اینکه «یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام می‌دهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است» افزودند: ین [جا] خوب است؛ همین درست است، بیایند صاحبان این شهدا، پدرانشان، مادرانشان، فرزندانشان، همسرانشان، علامتی داشته باشند، عکسی داشته باشند، این خوب است. این شکل، شکل طبیعی است. هیچ لزومی ندارد که ما این [علامت‌ها] را صاف کنیم، به خیال اینکه می‌خواهیم زیباسازی کنیم. زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان، زیبایی باغ، زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم.

همچنین رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید میثاق کردند. روحانی در این مراسم گفت: دولت، مردم و ارشادات مقام معظم رهبری در کنار هم می‌تواند ما را از مشکلات برهاند دولت در این مقطع وظیفه سختی در برابر توطئه دشمنان بر دوش دارد. با بزرگ‌ترین فشار اقتصادی پس از انقلاب روبه‌رو هستیم. اما با وحدت، امید و نشاط از آن عبور خواهیم.

در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بر حمایت از دولت و پرهیز از شماتت و عقده گشایی تاکید کرد.

در پی دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بسیج تمامی امکانات به منظور رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل در جنوب و غرب کشور، محمود واعظی به نمایندگی از طرف روحانی عازم استان‌های لرستان و خوزستان می‌شود.

همچنین مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به مصوبات جدید جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرد که تاکنون ۸۱ حزب خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند و افزود: تمامی احزابی که خودشان را با قانون جدید تطبیق می‌دهند می‌توانند از لحاظ قانونی از مزایا و خدماتی که برایشان در نظر گرفته می‌شود، بهره مند گردند. دریافت یارانه و شرکت در مجامع خانه احزاب از این گونه مزایا است.

علی لاریجانی در آئین کلنگ زنی قطعه یک راه آهن "بستان آباد - سراب"، با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: این انقلاب مثل یک حرکت جهنده در دنیای اسلام، تأثیرگذار بود. رئیس مجلس همچنین در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با اشاره به فایده حفظ تروریسم در منطقه از سوی آمریکا عنوان کرد: تروریست‌ها لشگر بی‌مواجب آمریکا برای به هم ریختن کشورهای منطقه هستند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی هم توضیحاتی درباره وضعیت بنزین، یارانه، مالیات، حقوق، درآمد نفتی و… در بودجه ۹۸ ارائه کرد و گفت: هنوز درباره نرخ بنزین تصمیمی گرفته نشده و مجلس و دولت هنوز به یک مدل اجماعی برای تغییر نرخ بنزین نرسیدند.

همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ در تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص ۴۰ هزار فقره وام مسکن بازنشستگان خبر داد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ هم از مصوبه این کمیسیون برای معافیت مالیاتی حقوق‌های کمتر از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در ماه خبر داد.

پایان آرام یک «منتقد منصف»

ایست قلبی پایان‌بخش هفت دهه زندگی محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بود. موتلفه اسلامی بعد از پنج سال از فوت حبیب‌الله عسکراولادی، دومین دبیرکل خود را نیز به علت فوت از دست داد. پس از درگذشت عسکراولادی در روز ۱۴ آبان ۹۲، محمد نبی حبیبی به دبیرکلی حزب موتلفه رسید. حبیبی (۱۳۹۷-۱۳۲۴) سابقه استانداری تهران، فارس، خراسان و همچنین شهرداری تهران را در کارنامه کاری خود داشت و در دهه هفتم زندگی خود به دبیرکلی حزب با سابقه موتلفه رسید.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در کارخانه اردکان یزد اعلام کرد: دومین محموله کیک زرد این کارخانه روز چهارشنبه به میزان ۳۰ تن به تأسیسات اصفهان منتقل می‌شود. وی ادامه داد: در ۴ تا ۵ سال گذشته با حمایت دولت و مجلس توانستیم مجدد کارخانه اردکان را راه‌اندازی کنیم و به وضعیت صنعتی برسانیم و این دستاورد را به مهندسان عزیز کشور تبریک می‌گویم.

وال استریت ژورنال گزارش داد که سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران قرار است تا آخر هفته جاری اجرایی شود و فرایند ثبت شرکتی برای اجرایی کردن SPV آغاز شده است, فرانسه، انگلیس و آلمان علی‌رغم تهدیدهای واشنگتن قرار است شرکتی برای تبادل مالی اروپا با ایران ثبت کنند تا شدت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بکاهد و تجارت با ایران را ممکن سازد.

محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور گفت: برخی بیان می‌کنند که مشکلات ما به خاطر استقلال‌خواهی است و باید با آمریکا دوست شویم، ما می‌خواهیم با آمریکا دوست شویم اما آنها با ما دوست نمی‌شوند، آمریکا ذاتاً دشمن بشریت است و با ما دوست نمی‌شود.

سید حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دوئل ایران و آمریکا در دو سال آینده تأثیر عمیقی بر آینده معادلات سیاسی منطقه خواهد داشت و این رویارویی برنده‌ای نخواهند شد مگر اینکه تمام طرف‌های درگیر، رویکرد خود را از تقابل به همکاری تغییر دهند.

همچنین رئیس نهاد اطلاعات ملی آمریکا در کمیته ارائه گزارش سالانه تهدیدات جهانی به کنگره درباره احتمال گسترش آن‌چه برخورد نظامی رژیم صهیونیستی و ایران خوانده شده هشدار داد.

منابع لبنانی نیز می‌گویند که معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تأمین مالی تروریسم به لبنان سفر کرده است تا از اجرای تحریم‌های ضد ایرانی و خصوصاً تحریم حزب الله مطمئن شود.

در بیانیه‌ای که اخیر توسط جاناتان ویلکینسون، عضو پارلمان ونکوور شمالی منتشر شده و در صفحه توئیتر ایرانیان کانادایی قرار داده شده، آمده است: دولت کانادا اخیراً ۱۰ کارمند تمام وقت را برای مأموریت به سفارت خود در آنکارا (ترکیه) برای کمک به پردازش درخواست‌های ویزا و مهاجرت ایرانیان فرستاده است.

آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره با اثرات عظیم و دگرگون‌کننده انقلاب اسلامی بر ملت ایران به ویژه جوانان گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی فطرت انسانی را زنده کرد و بعید است انقلاب اسلامی مشابهی در آینده داشته باشد.

امروز همچنین جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح امروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران بخشی از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

وکیل مدافع یکی از متهمین پرونده فعالان محیط زیستی متهم به جاسوسی نیز از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: جلسه بعدی روز شنبه ۱۳ بهمن برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار