معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: طرح هایی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اسرع وقت باید تکمیل و به بهره برداری برسند.
کد خبر: ۷۱۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 12 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با تاکید بر حمایت از طرح های بزرگ و واحدهای تولیدی که اشتغال پایدار ایجاد می کنند، اظهار داشت: باید تلاش شود تا با تزریق اعتبار طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا تکمیل تا اشتغالزایی را ایجاد کنند.

وی با انتقاد به آیین نامه تسهیلات اشتغال روستایی نهادهای حمایتی افزود: باید پیگیری لازم از طریق دستگاه تخصصی برای رفع این تناقض صورت گیرد تا هرچه سریعتر این اعتبارات نیز تعیین تکلیف شود.

وی تعیین سقف پرداخت تسهیلات را یکی از موانع اصلی این دستور العمل این تسهیلات برشمرد و یادآور شد: با این شرایط نمی توان به طرح های بزرگ که منجر به اشتغال می شوند از این محل تسهیلات پرداخت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به گزارش اداره کل تعاون و رصد سامانه، اکنون کمبود طرح نداریم اما تمرکز در مرکز موجب تعلل در پرداخت تسهیلات و عدم هماهنگی داخلی در بین دستگاه تخصصی و بانک ها شده که عملکرد پرداخت را کاهش داده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست به تشریح عملکرد دستگاه های حمایتی در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: روند پرداخت تسهیلات در این دستگاه ها مناسب نیست که باید پیگیری لازم برای جذب این تسهیلات اشتغالزا صورت گیرد.

شکر الله شیرخانی افزود: تا کنون نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام (ره) استان با تعداد 265 طرح 850 میلیارد ریال و بهزیستی نیز با سه طرح 700 میلیون ریال پرداختی داشته اند.

وی در خصوص طرح های تسهیلات پرداختی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز گفت: از مجموع یک هزار و 632 طرح مصوب در این اداره کل 862 طرح تایید شده که تنها 26 مورد تسهیلات پرداختی داشته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد: انتظار می رود ظرف مدت دو هفته آینده با توجه به پیگیری های مدیران و همراهی بانک ها وضعیت جذب تسهیلات در این دستگاه های حمایتی افزایش یابد.

در این نشست وضعیت تسهیلات تبصره 18، سه طرح پ.پ ، تولید دارو بدره و مواد شوینده چرداول بررسی و تصمیمات لازم در خصوص پیگیری برای اجرای آنها مصوب شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار