جلال میرزایی خبر داد؛
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته های آینده و قبل از آغاز سال جدید،فراخوان پیمان راه آهن اسلام آباد -ایلام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 13 February 2019

اخبار روز ایلام

 به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مرحله مبلغ یکصد میلیارد اعتبار پیش بینی شده است ،البته در بودجه سال آینده کل کشور فعلا ده میلیارد تومان برای این پروژه تعیین شده است که باید سه نماینده از طریق رایزنی با کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه ‌وبودجه این مبلغ را افزایش دهند

میرزایی افزود :در گام بعدی باید از وزیر راه وشهرسازی بخواهیم تا قطعه دوم این راه آهن از سمت ایلام به اسلام آباد آغاز شود.

نماینده ایلام با اعلام اینکه طول خط آهن ۷۴کیلومتر است خاطر نشان کرد :این خط از اسلام آباد شروع ،وبا عبور از یک تونل سه کیلومتری از مسیر ایوان و چوار به ایلام خواهد رسید.

وی ادامه داد:باتوجه به اجماع بین نمایندگان ،نخبگان و استانداران ادوار و تاکید آنان در نشست اخیر که در تهران برگزارشد، پروژه راه آهن ایلام به یک مطالبه عمومی در کل استان بدل شده است.

میرزایی اهمیت این پروژه را خاطر نشان کرد وگفت:با توجه به قرار گرفتن استان در مسیرعتبات عالیات و همچنین وجود مرز تجاری مهران ،این پروژه از توجیه اقتصادی برای استان برخوردار خواهد بود.

وی با تجلیل از تلاش‌های استاندار ایلام بیان داشت:با توجه به پیگیری های مستمر و تلاش های بسیار خوب جناب آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برای به سرانجام رسیدن این طرح ،جا دارد از این تریبون مراتب تقدیر و تشکر خود را ازایشان اعلام کنم.همچنین از توجه ویژه معاون وزیر راه جناب آقای خادمی به خاطر حمایتشان از این پروژه قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به تجربه راه آهن بوشهر شیرازتصریح کرد: اگر بتوانیم از تجربه راه آهن بوشهر و انسجام صورت گرفته بین نمایندگان و استاندار برای پیشبرد این طرح استفاده کنیم ،قطعا با پیگیری های مشترک و افزایش اعتبار این طرح به نتیجه دلخواه منجر خواهد شد.

وی ادامه داد:می توانیم با همکاری ‌وهمراهی ،گامهای اولیه را محکم برداریم ،چرا که این طرح به ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر بتوانیم اعتبار آن را در بودجه سال آینده افزایش دهیم ،این طرح در سال‌های بعد با مشکل کمتری مواجهه خواهد شد.

میرزایی در پایان از صدور دستور برگزاری مناقصه مسیر شباب به سرابله خبر داد و گفت :عملیات اجرایی این مسیر هم به زودی آغاز خواهد شد.

 

اخبار ایلام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
چه عجب قوم قبیله گرا اجازه داد یه طرح بزرگ در ایوان انجام بشه .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
به همین خیال باش، هیچ قطاری از این کوهها عبور نمیکنه .
آخرش مجبورید قبول کنید راه آهن اندیمشک دهلران مهران صالح آباد اجرا بشه.
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
کار نشد نداره اگه بخوان ،،حتما قطار مسیر شمال رو دیدین ،از اون کوهها که سخت تر نیس جانم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار