معاون قضایی رئیس قوه قضائیه خبر داد؛
معاون قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: با تصویب دولت 61 درصد از مجموع درآمدزایی شورای حل اختلاف در سال جاری به این شورا واگذار شده است.
کد خبر: ۷۱۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 13 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی احمدی میانجی عصر چهارشنبه در جمع مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی، اعضای شوراهای اختلاف و هیات اجرایی مردم نهاد صلح و سازش استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته 39 درصد از درآمد های شورای حل اختلاف به این شورا داده شد ولی در سنوات گذشته درآمدهای شورای حل اختلاف به دولت واگذار می شد ولی امسال با موافقت دولت بخشی از درآمدها به خود شورای حل اختلاف کشور داده شده است.

وی افزود: همچنین با رایزنی های انجام گرفته شورای حل اختلاف و موافقت معاون اول ریاست جمهوری مصوبه خرید 100 دستگاه خودرو برای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور اخذ شده و این خودروها در آینده نزدیک خریداری و به شوراها واگذار می شود.

احمدی میانجی یادآور شد: شوراهای حل اختلاف مرجع اولیه و مهم رسیدگی به پرونده شاکیان است و این شوراها جایگاه اصلی خود را در بین قضات و دستگاه های قضایی باز کرده اند و قضات بخشی از فعالیت خود را به رسیدگی پرونده های ارجاعی از سوی شوراهای حل اختلاف تخصیص می دهند در حالی که در گذشته شرایط این گونه نبود.

وی به مسئولان ارشد دستگاه قضا پیشنهاد کرد: استخدام های مراجع قضایی از بین نیروهای شاغل در شوراهای حل اختلاف باشد چرا که این نیروها قبل استخدام در دستگاه های قضایی با توجه به فعالیت در شوراها تجربه لازم را کسب کرده و میزان خطای آنها در مراجع قضایی بسیار کاهش می یابد.

وی در مورد بیمه نیروهای شاغل در شوراهای حل اختلاف هم گفت: موضوع بیمه این افراد از جمله دغدغه های اصلی مسئولان شورای حل اختلاف بود که با موافقت مجلس شورای اسلامی مقرر شد هفت درصد از هزینه بیمه این افراد را خود شخص بیمه گذار و 93 درصد را هم بخش دولتی تقبل کند تا مشکل بیمه این افراد مرتفع شود.

رئیس دادگستری استان ایلام هم با ارائه آماری از خدمات قضایی استان و شوراهای حل اختلاف گفت: ایلام دارای 14 حوزه قضایی دادگستری و 14 مجتمع حل اختلاف است.

محمد رزم افزود: شعب حل اختلاف استان ایلام 134 مورد است که 65 شعبه شهری و 69 شعبه روستایی است و در استان 45 قاضی شامل 22 قاضی مستقر در شعب حل اختلاف، 14 قاضی مطلق و 9 قاضی اجرای احکام در شعب شوراهای حل اختلاف فعالیت دارند.

دبیر هیات اجرایی مردم نهاد صلح و سازش استان ایلام هم گفت: این نهاد در طول 2 سال گذشته تاکنون 15 مورد قتل را به آشتی و صلح ختم داده و هدف این هیات مردم نهاد ترویج فرهنگ گذشت و صلح در بین خانواده ها است.

کارزانی افزود: یکی از مهمترین وظایف این شورا همکاری با دستگاه های نظامی، قضایی و امنیتی و ارتباط با سران و ریش سفیدان ایلات و اقوام مختلف تلاش برای ایجاد امنیت و حفاظت از آن است.

به گزارش ایرنا، در این همایش کارکنان دستگاه های قضایی، شعب حل اختلاف و اعضای هیات اجرای صلح و سازش استان ایلام حضور داشتند./م

 

اخبار ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار