کد خبر: ۷۱۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ 13 February 2019
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد باید به سمت تخصصی شدن پیش بروند و تنها در یک حوزه فعالیت کنند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، سید محمد کاظم نظری در کارگاه آموزشی و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید برای مقابله با حوادث و مشارکت در بحران‌ها، توانمند باشند تا در فراخوان‌ها با توانایی و دانش کافی حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به رفتارهای نامناسب اجتماعی در هنگام بحران‌ها ، مانند فیلمبرداری و عکسبرداری های دست و پاگیر گفت: سمن ها در مدیریت، کنترل و پیشگیری از بحران و همچنین آموزش جامعه برای واکنش های منطقی در بحران ها نقش موثری می توانند داشته باشند.
نظری با بیان اینکه سالانه ده ها هزار درخت بلوط در زاگرس طعمه حریق می شوند از سازمان‌های مردم نهاد خواست که در بحث مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها پیش قدم شوند.
وی تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید در امور اجتماعی و حوادث طبیعی پای کار بوده و مشارکت فعال داشته باشند نه اینکه فقط اسمی و روی کاغذ باشند.
نظری با اشاره به رشد و شکوفایی سازمان‌ های مردم نهاد در سال های اخیر گفت:13 دستگاه دولتی تفاهم نامه‌های مختلفی با سازمان‌های مردم نهاد منعقد کرده اند و فعالیت های زیادی بر عهده سازمان‌ های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست و منابع طبیعی گذاشته شده است.
وی افزود: دولت به دنبال کاهش تصدی گری امور و برون سپاری کارها به سازمان‌های مردم نهاد است و با توجه به بالابودن حوادث غیر مترقبه در استان نباید از نقش سازمان‌های مردم نهاد غافل شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد همیشه در کنار امدادگران هستند گفت: اعتماد مردم به بهترین سرمایه برای هر سازمانی است که سازمان‌های مردم نهاد باید این مسئله را مدنظر داشته باشند
سید امان الله جهانبین افزود: با وجود فراوانی حوادث در کشور و استان ، آموزش همگانی بهترین راهکار برای مدیریت بحران‌ها است.
وی تاکید کرد:هلال احمر آمادگی دارد به مردم و سازمان‌های مردم نهاد آموزش رایگان ارایه دهد چرا که بالا رفتن اگاهی مردم در هنگام حوادث مشکلات نیروهای امدادی را کمتر کرده و مردم موثرتر در بحران ها نقش ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه جامعه نیاز به آموزش بیشتر دارد، گفت: در طرح خادم که در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، 59 هزار نفر در قالب 6 هزار و 500 خانوار در 12 مرحله آموزش دیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار