وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی و مجزا شدن شبکه بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره) از سوی مردم مطرح شد که تمام این درخواست‌ها بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 14 February 2019

 سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های درمانی در بندرماهشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز چندین پروژه‌ که با کمک خیرین و مشارکت وزارت بهداشت ساخته شد، افتتاح شد. همچنین از پروژه‌های دیگر در منطقه و بخش اورژانس بیمارستان‌ بازدید صورت گرفت. 

وی افزود: مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی و مجزا شدن شبکه بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره) از سوی مردم مطرح شد که تمام این درخواست‌ها بررسی می‌شود. در وزارت بهداشت و وزارت کشور مسائل را دنبال می‌کنیم. 

وزیر بهداشت با اشاره به گله‌مندی مردم از کمبود نیروی متخصص در بیمارستان‌ها، عنوان کرد: برای نیروی متخصص، نیروی پرستار و پیراپزشک امکانات را برای منطقه فراهم می‌کنیم.

نمکی با اشاره به وجود سازمان‌های مختلف متولی مراکز درمانی در کشور، اظهار کرد: برنامه‌ریزی انجام شد که با سازمان‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح، شرکت نفت، وزارت نفت و برخی دستگاه‌های دیگر که دارای مراکز درمانی در سطح کشور هستند، صحبت شود که دیوارها را برداریم و با یک مکانیزم جدید از کلیه امکانات کشور برای همه مردم استفاده کنیم.

وی گفت: با تجمیع مراکز درمانی ضریب کارایی مجموعه‌های درمانی موجود بالاتر می‌رود. همچنین هزینه‌های کمرشکن که بر دوش مجموعه‌های درمانی است کاهش پیدا کند. از طرفی مردم خدمات بیشتری را از کلیه امکانات موجود در کشور دریافت می‌کنند.

وزیر بهداشت درخصوص حوادث زیاد در ناحیه صنعتی ماهشهر و نبود بیمارستان سوانح سوختگی در این شهر، اظهار کرد: امکان ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در هر مکانی وجود ندارد. یکی از بحث‌ها توسعه اورژانس به منظور خدمات‌رسانی سریع‌تر در سطح شهر بندر ماهشهر است.

وی افزود: در کنار اورژانس‌ها باید امکانات اولیه برای تثبیت بیمار سوختگی وجود داشته باشد که در حال انجام این موضوع هستیم. سپس بیمار سوختگی به مراکز درمانی مجهزتر در سطح استان ارجاع داده می‌شوند.

 

منبع:  فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار