رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:رانت ۵۰ هزار میلیاردی ارز دولتی واردات به جیب چه کسانی میرود؟/اولین کسی که وارد محاصره زینبیه شد که بود؟/اولین واکنش اروپایی‌ها به اظهارات معاون ترامپ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 14 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش وزیر امورخارجه لهستان به توییت ظریف!

وزارت خارجه لهستان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه جمهوری اسلامی، با تأکید بر اینکه لهستان تمامی اشکال تروریسم را و از جمله حمله‌ای که در جاده زاهدان – خاش روی داد را محکوم می‌کند گفت که به رغم گفته‌های ⁧ ظریف⁩، «هیچ تروریستی امروز در ورشو حضور ندارد».

همسر دکتر شریعتی دچار سکته مغزی شد

احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی در کانال خود نوشت:متأسفم به عرض برسانم که عصر روز دوشنبه ۲۲ بهمن، مادر عزیزمان خانم دکتر فاطمه (پوران) شریعت‌رضوی (شریعتی)، دچار عارضهٔ سکتهٔ مغزی شدند و در حال حاضر در موقعیتی میان مرگ و زندگی بسر می‌برند. از همه دوستان می‌خواهیم که برای بازیافت سلامت ایشان به درگاه ایزدی نیایش کنند.

رانت ۵۰ هزار میلیاردی ارز دولتی واردات به جیب چه کسانی میرود؟

کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حالی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات ۲۵ قلم گروه کالای اساسی اختصاص می‌یابد ساز و کار‌هایی که بتواند کالا‌های وارد شده را با قیمت مناسب به جامعه هدف برساند دچار اختلال است. در واردات کالا‌های اساسی با استفاده از ارز نیمایی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رانت وجود دارد که مشخص نیست در جیب چه کسی می‌رود. با وجود هشدار‌ها برای جلوگیری از قاچاق دام زنده در چند ماه اخیر متأسفانه اقدام جدی برای جلوگیری از این پدیده نشده است. انبوه مرغداری‌ها به علت مشکلات مختلف در کشور تعطیل هستند

مبلغ سبد معیشت کارگران تعیین شد

در جلسه امروز کمیته دستمزد، رقم ٣ میلیون و ٧۵٩ هزار و ٢٠٠ تومان به عنوان سبد معیشت خانوار کارگری با میانگین ٣.٣ نفر محاسبه و به تایید ٣جانبه رسید. با این حساب هزینه خانوار در طی سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ٨٠ هزار تومان در ماه افزایش را نشان می‌دهد
 
تروریست‌های انگلیسی که از سوریه برمی‌گردند، چه سرنوشتی دارند؟

براساس قانون جدید ضد تروریسم تصویب شده توسط پارلمان انگلیس، شهروندان انگلیسی که در سوریه بودند پس از بازگشت به کشور بازداشت شده و تا ۱۰ سال زندان را تحمل خواهند کرد. سرویس‌های اطلاعاتی پیش‌بینی می‌کنند که صد‌ها نفر از نیرو‌های انگلیسی هنوز در سوریه بوده و در کنار نیرو‌های افراطی و تروریستی مانند داعش فعالیت می‌کنند. /ایسنا

علی دایی چرا با تلویزیون آشتی نمی‌کند؟

علی دایی که هنوز از رفتار تلویزیون با خود درباره دو پرونده مربوط به بازی با پرسپولیس در ورزشگاه تختی و البته ماجرای یک مجری تلویزیون رشت در گیلان شاکی است، گفت:یک جانبه با آن آقا حرف زدند، ولی وقتی من حکم جلبش را گرفتم چرا چیزی نگفتند؟ چرا دو خط زیرنویس نکردند؟ طوری گزارش پخش کردند که من کسی را زدم که همسرم توی خانه مدام از من می‌پرسید؟ علی واقعا زدیش؟ او گلایه‌های دیگری هم داشت. از اینکه کلی خبر منفی درباره کارهایش در زلزله سر پل ذهاب کار کردند، اما یک کلمه نگفتند که او با پول مردم چه کار‌های مثبتی آنجا انجام داده است. /دنیای ورزش تورنتو

داوری که از نروژ برنگشت در چه سطحی سوت می‌زند؟

پدیده رفتن ناگهانی از ایران در قالب اعزام به عنوان ورزشکار ملی و برنگشتن، اولین بار نیست که رخ می‌دهد و در همه این سال‌ها بودند افرادی که از این طریق اعزام شدند و بر نگشتند. از کشتی و بوکس گرفته تا جودو و خیلی دیگر از ورزش‌ها. حتی داوران فوتبال هم از این قاعده مستثنی نبودند. محمدرضا فغانی یکی از داوران جوان لیگ برتر ایران حدود دو سال قبل بود برای قضاوت در نوروژ کاپ که سری مسابقات رده‌های پایه است عازم این کشور شد و درخواست پناهندگی داد و به ایران برنگشت. این داور ۳۷ ساله حالا در لیگ دسته اول نروژ قضاوت می‌کند.

دلار تا ۸ هزار تومان پایین می‌آید

اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رییسه مجلس، گفت: هرج و مرجی در ابتدای سال در بازار ارز وجود داشت که در حال حاضر شرایط کنترل شده و نظارت‌ها در بازار ارز افزایش یافته است. قیمت دلار به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده و بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان قرار می‌گیرد. در حال حاضر از انحراف مسیر ارز کشور جلوگیری شده و انتظار حقیقی و واقعی از قیمت ارز زیر ۱۰هزار تومان است پیش بینی می‌شود که موج دوم کاهش قیمت ارز در روز‌های آینده کلید می‌خورد و ارز به مرز قیمت واقعی خود می‌رسد. /بهار
 
علم‌الهدی: ترویج برخی حرام‌ها در صدا و سیما مشهود است

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:صدا و سیما باید مروج امر به معروف و نهی از منکر باشد، توسعه فرهنگ قدرت و ثروت و ترویج برخی محرمات در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها مشهود است. احمد علم الهدی چهارشنبه شب در دیدار با دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر صداوسیما در استان‌ها با تشکر ازرسانه ملی در راستای حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن اظهارکرد: رسانه ملی در ۴۰ ساله گذشته از انقلاب نهادی موفق بوده است و با اینکه تمام انتظارات را برآورده نکرده و صد‌ها نقد و گلایه بر عملکرد آن وجود دارد، اما سوابق این تشکیلات بیانگر موفقیت در حوزه تبلیغ و رسالت انقلابی اش است. وی افزود: تمام قدرت نظام و انقلاب ما در وابستگی مردم به آن است و این وابستگی و حضور مردم دشمنان را مستاصل کرده و آنچه سهم مهمی در این وابستگی و حضور دارد رسانه ملی است. عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:صدا و سیما باید مروج امر به معروف و نهی از منکر باشد، توسعه فرهنگ قدرت و ثروت و ترویج برخی محرمات در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها مشهود است. امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر به اجرای امر به معروف در صدا و سیما توجه جدی شود توجه به اجرای این فریضه الهی در کشور بیشتر از گذشته خواهد شد. علم الهدی تاکید کرد: باید بدانیم رسالت پدافندی در کار فرهنگی مقدم برکار تبلیغی است، زیرا در کار پدافندی جای تعامل و هماهنگی وجود ندارد.
 
توئیت عجیب مشاور روحانی در واکنش به حادثه تروریستی زاهدان

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در واکنش به حادثه تروریستی زاهدان در توئیتر خود نوشت: مرزبانان ما به شهادت رسیدند. اما ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد. مسئولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است.
 
کریمی قدوسی: «جیش‌الظلم» عددی نیست
 
نمایند مردم مشهد با بیان این‌که «خون این جوانان تضمینی برای اجرای پیام رهبر معظم انقلاب است» اظهار کرد: در گام اول انقلاب پیام حضرت امام خطاب به جوانان بود. امام خمینی در پاسخ به این پرسش که با یاری چه کسی می‌خواهید اهدافی که در سر دارید را پیاده کنید؟ فرمودند که سربازان من در کوچه‌ها و گهواره‌ها هستند. این امر محقق شد و نمونه آن را در ۸ سال دفاع مقدس و مدیریت انقلاب دیده‌ایم. وی افزود: جوانان نسل دوم و این شهیدان عزیز نیز قطعاً این پیام را عملی خواهند کرد. به زودی در گام دوم انقلاب در کمتر از چهل سال دیگر این منطقه را از وجود اشغال‌گران آمریکایی، آل سعود و صهیونیست آزاد خواهد کرد. در این شهادت ضمن حزن و اندوه، بشارت بزرگی نیز نهفته است که هم‌اکنون نیز آثار آن به وضوح دیده می‌شود. کریمی با اشاره به همزمانی این اتفاق با اجلاس ورشو گفت: این اتفاق هم‌زمان با اجلاس اراذل و اوباش و سردمداران کفر و نفاق، نتانیاهو و سناتور‌های آمریکایی برای براندازی جمهوری اسلامی است. این اتفاق پیام شومی برای آن‌ها هم هست؛ چراکه به زودی سیلی بسیار محکمی از جوانان ما دریافت خواهند کرد و بزمشان به عزا تبدیل خواهد شد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس «جیش‌الظلم» را دست پرورده آمریکا و آل سعود دانست و گفت: این گروه‌ها عددی نیستند و فقط می‌خواهد راه گم کنند. هدف اصلی برای ما آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها هستند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون امنیت ملی قصد بررسی و ورود به این موضوع را دارد؟ تصریح کرد: قاعده و یکی از وظایف ذاتی کمیسیون این است که به این موضوع ورود کند. همین امروز رئیس کمیسیون و هیئت رئیسه تصمیم می‌گیرند. اتفاقاً ما شنبه هم جلسه داریم. این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. احتمالاً از ساختار‌ها و سازمان‌های امنیتی دعوت خواهیم کرد تا گزارش دقیق را بشنویم. در صورت لزوم به منطقه خواهیم رفت و حتی از مجروحین هم بازدید خواهیم کرد. نتایج آن را کمیسیون به اطلاع مردم خواهد رساند.
 
حقوق نجومی پاسداران منطقه ترور شده!

چند هفته پیش بود که ۲۰:۳۰ یک گفت و گوی بدون تعارف با سردار مارانی فرمانده جنوب شرق نیروی قدس سپاه کرد. سردار در حالی که اشک در چشم داشت از حقوق یک میلیون و هفتصد هزار تومانی پاسداران این منطقه گفت.
 
اولین کسی که وارد محاصره زینبیه شد که بود؟

کانال تلگرامی معراج شهدا با انتشار فیلمی درباره مهندس شهید حسن شاطری نوشت:اولین کسی که درزمان محاصره حرم حضرت زینب (س) وارد این منطقه شد حاج حسن شاطری بود.۲۴ بهمن ماه سالروز شهادت مدافع حرم " حاج حسن شاطری " گرامی باد.
 
اتهام روحانی علیه سازمان ملل

روحانی در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه: متاسفانه سازمان ملل نسبت به تجاوزات مکرر در سوریه ساکت است و این سکوت به این معناست که طالب امنیت کامل در منطقه و در سوریه نیستند.
 
آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی زاهدان
 
مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: در حال حاضر ۵ مجروح حادثه تروریستی شب گذشته محور «زاهدان- خاش» در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان تحت درمان قرار دارند.قاسم حسن زاده بیان کرد: سردار اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه امروز از مجروحان بازدید کرد و روند درمانشان را از نزدیک بررسی کرد. مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: همچنین ظهر امروز ۷ نفر از مجروحان که به شرایط جسمی نرمال و پایدار رسیده بودند و امکان انتقال داشتند جهت پیگیری ادامه روند درمانی به اصفهان شهرستان محل سکونت خانواده‌هایشان منتقل شدند.
 
تکذیب سکته رئیس دولت اصلاحات

درحالیکه یک اکانت فیک با نام غلامحسین کرباسچی (که وابستگی به او ندارد) ادعای سکته سید محمد خاتمی را کرده است، خبرنگار "انتخاب" با پیگیری این ادعا، از کذب بودن آن خبر داد.خاتمی در حال حاضر در منزلش است و در صحت و سلامت است.
 
اولین واکنش اروپایی‌ها به اظهارات معاون ترامپ
 
روز پنج‌شنبه ساعتی پس از آنکه «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست «ورشو» به صراحت از اتحادیه اروپا به دلیل تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد، دولت آلمان بار دیگر تأکید کرد که اتحادیه اروپا مصمم به حفظ این توافق است.«نیلس آنن» دستیار وزیر خارجه آلمان در مورد تناقض میان عنوان و محتوای نشست برگزارشده در ورشو لهستان، در توییتر نوشت: «کنفرانس ورشو قرار بود در مورد صلح و امنیت منطقه خاورمیانه باشد. اما نهایتا، عمده آن در مورد ایران بود.»وی افزود: «پاسخ ما، بسیار ساده است. اروپا به نحوی متحد و محتاطانه گام برمی‌دارد. ما روی فشار و گفتگو حساب کرده‌ایم. اروپا پای برجام می‌ایستد.»پنس عصر امروز اتحادیه اروپا را به تلاش برای شکست دادن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران متهم کرد و گفت: چنین کاری به افزایش شکاف میان واشنگتن و بروکسل منجر می‌شود. وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست از برجام خارج شده و به اعمال فشار به ایران بپیوندد.اظهارات آنن به تغییر دستور کار نشست ورشو اشاره به بیانیه‌هایی است که مقام‌های آمریکایی و لهستانی پیش از این نشست صادر کرده و تأکید داشتند که قرار نیست این نشست محلی برای حمله لفظی به ایران باشد. با این وجود، مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در این نشست بار‌ها با تندترین الفاظ به ایران حمله کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :