نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب لایحه جامع انتخابات کیفیت، انسجام و رفع ضعف های قانونی این فرآیند مهم کشور را محقق می کند.
کد خبر: ۷۱۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 16 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اصغر سلیمی افزود: اصلاحات زیادی برای انجام انتخابات در این لایحه انجام شده که الکترونیکی سازی این فرآیند، نقش احزاب در انتخابات، شفافیت مالی، نحوه تبلیغات و برگزاری استانی انتخابات مجلس شورای اسلامی از مصادیق بارز آن است.
وی بیان کرد: نقص هایی در برگزاری هر یک از انتخابات ها وجود داشت که در این لایحه به آن اشاره شده و راهکارهای رفع آن پیش بینی شده که تصویب این لایحه به این چنین ضعف و سکوت های قانونی پاسخ می دهد.
نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانبندی استعفای مدیران برای شرکت انتخابات ها همواره مورد توجه بوده که این موضوع در لایحه جامع انتخابات مد نظر قرار گرفته و بر اساس یک جدول زمان بندی انجام می شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به نیاز شفافیت مالی در انجام انتخابات و کاهش هزینه های انجام آن برای دولت، خاطرنشان کرد: همواره هزینه های انتخاباتی برای انجام این اقدام و هزینه های کاندیدها مورد توجه مردم بوده که در این لایحه به آن توجه شده است.
عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه لایحه با تاخیر انجام شده و البته بحث های زیادی برای آن شده است، گفت: بررسی این پیشنهاد دولت پیش بینی می شود بعد از جمع بندی و تصویب بودجه 98 انجام بشود.
سلیمی به برگزاری انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: سه مرتبه در گذشته چنین پیشنهادی ارائه شد اما شورای نگهبان به این مصوبه مجلس ایرادات قانونی وارد کرده که در این لایحه همان مشکلات قبلی وجود دارد.
وی یادآورشد: برگزاری انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی تعداد نمایندگان از شهرستان ها را کاهش می دهد و این موضوع مانع از قانون گذاری های مهم برای رفع مشکلات مناطق شهرستانی و محروم می شود و دسترسی مردم به نمایندگان را سخت می کند.
وی با بیان اینکه نماینده شهرستانی در امر قانون گذاری و رسیدگی به نیازهای محلی فعال هستند، اظهارداشت: بسیاری از این قانون گذاری و پیشنهادات ناشی از رصد مشکلات مردم در حوزه انتخابیه است و انتخابات استانی این پویایی را کاهش می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار