جمالی:جمهوری اسلامی وقتی که تصمیم بگیرد با کسی شوخی ندارد. دشمنان بدانند تعدادی از این شهدا خود فرزند شهید بودند، این نشان می‌دهد که آنها باکی از این مسیر ندارند بلکه افتخار می‌کنند که شهادت فیض اعظم است.
کد خبر: ۷۱۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 16 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدجواد جمالی نوبندگانی  درباره حادثه تروریستی در جاده خاش – زاهدان با محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: دشمنان داخلی و خارجی بهای سنگینی را به خاطر این کار خواهند پرداخت. این موضوع را در مبارزه با داعش و النصره که در سوریه و کشور همسایه بود، نشان دادیم اینجا که کشور خودمان است. جمهوری اسلامی وقتی که تصمیم بگیرد با کسی شوخی ندارد. دشمنان بدانند تعدادی از این شهدا خود فرزند شهید بودند، این نشان می‌دهد که آنها باکی از این مسیر ندارند بلکه افتخار می‌کنند که شهادت فیض اعظم است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که این اقدام تروریستی در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانی عربستان سعودی به خصوص بن سلمان انجام شد. اول از همه اینکه این موضوع با اجلاس ورشو همزمان شد. ورشو اجلاسی با محوریت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان با هدف ایران هراسی است. ورشو اقداماتی دارد که می‌تواند فشار اقتصادی را بر جمهوری اسلامی بیشتر کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد اجلاس ورشو و ارتباط آن با این حادثه گفت: سران این اجلاس گروه‌های ضد انقلاب و سلطنت‌طلب را به آنجا آوردند تا علیه جمهوری اسلامی شعار بدهند. سپس این عملیات کور – که هیچ ارزش و اهمیت نظامی هم نداشت- را انجام دادند. آنها در سخیف‌ترین حرکات به جشن و پایکوبی می‌پردازند و اینجاست که این مثلث در حال شکل‌گیری است.

نماینده مردم فسا در مجلس هدف دیگر این اقدام را ناامن جلوه دادن منطقه سیستان و بلوچستان دانست و اظهار کرد: آنهایی که می‌گویند ما برای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنیم، خادمان مردم را اینگونه تکه تکه کرده و بر جنازه آنها می‌رقصند و از طرفی اجازه سرمایه گذاری در این مناطق را نمی‌دهند.

وی با بیان این مطلب که «دشمنان و صهیونیسم حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن را برنتابیدند» گفت: ما اطلاعاتی داریم که سعودی‌ها برای عملیات به عملیات پول خرج می‌کنند. تا اینکه بتوانند یک عملیات کوری همچون این عملیات را انجام دهند. اما باید بدانند که هر چه این جنایات بیشتر باشد، وحدت مردم ما بیشتر خواهد بود و این را در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داده‌ایم و با مشاهده این حضور گسترده خواب ترامپ، بولتون و بن سلمان بسیار پریشان است.

جمالی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام در زمانی که منافقین ترورهای وسیعی را ترتیب داده بودند فرمودند: «هر چه ما را بکشید، ملت ما بیدارتر می‌شود.» من می‌خواهم بگویم که الان نیز همین طور است.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس در مورد مسئولیت دستگاه دیپلماسی در قبال پاکستان و استقرار «جیش العدل» در این کشور گفت: سابقا در موضوع گروگانگیری، وزارت خارجه و وزارت کشور تماس‌های متعددی برقرار کرده و تلاش کردند که در آن ماجرا به همسایه شرقی ما بگویند که بایستی مسئولیت پذیری بیشتری در این جهت داشته باشند. درباره‌ این موضوع نیز قطعاً تلاش‌هایی خواهند داشت. ما نیز در اولین جلسه‌ کمیسیون این موضوع را بررسی خواهیم کرد و از مسئولان نظامی، امنیتی و دیپلماسی دعوت خواهیم کرد تا توضیحات لازم را ارائه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار