عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صحبت های کاندولیزا رایس در زمان مسولیتش درباره خاورمیانه مطرح کرد:همانطور که "رایس" درباره خاورمیانه جدیدصحبت می کرد و گفت که هیچ چیزی تغییر نمی‌کند،سیاست آمریکایی ها این است که کشورهای اسلامی را تکه تکه کرده و به آن ها آسیب برسانند؛ فشارها به انقلاب اسلامی وجود داشته باشند؛همه آنها در جهت یک هدف است و آن اینکه اسرائیلی که قبلا به دنبال توسعه طلبی بود؛الان به دنبال تثبیت نظام حاکمیتی خودش باشد و آرام باشد.
کد خبر: ۷۱۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 16 February 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی  خروج نظامیان آمریکایی از منطقه به خصوص از سوریه ی از ابتدا عقلانی به نظر نمی رسید، گفت : طراحی و برنامه ریزی واشنگتن از ابتدا این بود تا صحنه سوریه را به میدان جنگ نیابتی تغییر دهند تا آسیب نظامی کمتری در سوریه ببینند و با برخی کشورهای همسایه هم هماهنگی‌های کرده بودند.

بودن یا نبودن آمریکایی ها در کشورهای منطقه،چیزی را از سیاست های اصلی آنها کم نمی کند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود:یک احتمال دیگری هم وجود داشت که بعد از خروج نیروهای نظامی از سوریه، تروریست‌ها را فعال‌تر کنند و ادله محکم تری برای حضور مجدد برای مبارزه با تروریسم پیدا کنند و بگویند ببینید که بدون ما منطقه ناامن است و این دلیلی است آمریکا محکم تر و قوی تر ظاهر شود.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی برای خروج نظامیان از منطقه بخصوص سوریه وجود داشت،افزود:ولی بودن یا نبودن آمریکایی ها در کشورهای منطقه،چیزی از سیاست های اصلی آنها که مقابله با مقاومت اسلامی،جمهوری اسلامی و تغییر جغرافیای سیاسی است،منطقه کم نمی کند.

 

آمریکا به آرامش رژیم صهیونیستی در منطقه می اندیشد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به صحبت های کاندولیزا رایس در زمان مسولیتش درباره خاورمیانه مطرح کرد:همانطور که "رایس" درباره خاورمیانه جدیدصحبت می کرد و گفت که هیچ چیزی تغییر نمی‌کند،سیاست آمریکایی ها این است که کشورهای اسلامی را تکه تکه کرده و به آن ها آسیب برسانند؛ فشارها به انقلاب اسلامی وجود داشته باشند؛همه آنها در جهت یک هدف است و آن اینکه اسرائیلی که قبلا به دنبال توسعه طلبی بود؛الان به دنبال تثبیت نظام حاکمیتی خودش باشد و آرام باشد.

جمالی نوبندگانی با اشاره به موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد:در چند سال گذشته که سوریه را به عنوان خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی به آشوب کشیدند؛اسرائیل سواستفاده های زیادی کرد و یکی از آن بردن سفارتخانه ها به سمت قدس شریف بود.

وی مطرح کرد:صهیونیست ها در همین آشوب ها و بلواها ،سکوت رژیم های منطقه و تضعیف نظام های مبارز منطقه توانستند به اهدافشان برسند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نتانیاهو رسما موضعی در مقابل تصمیم ترامپ نگرفت،تاکید کرد:نتانیاهو نظری در مورد خروج آمریکایی ها از سوریه نداشت و گفت این تصمیم حاکمیتی است.به نظر من ترامپ با صهیونیست‌ها در قضیه اعلام خروج نظامیان از سوریه و بعد عراق هماهنگ کرده بود،البته این خروج موثر نبوده است؛چراکه دخالت های آمریکایی ها در منطقه با اعلام خروج و یا بازگشت واقعی نظامیان از منطقه،همچنان ادامه دارد و سیاست های آمریکایی ها هیچ تغییری نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار