کد خبر: ۷۱۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 16 February 2019
 
تابناک گیلان / رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید به این توجه داشته باشیم که در تأیید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعاً آن چیزی است که اروپایی‌ها از ما خواسته‌اند یا امر فراتری همچون FATF را از ما توقع دارند؟

در ابتدای جلسه امروز آیت الله آملی لاریجانی بر تلاش مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم و رعایت مصالح و عزت کشور، تاکید کرد.

 

موضع رئیس مجمع درباره تصویب «پالرمو»

آملی لاریجانی، تلاش برای حل مشکلات مردم را وظیفه مسئولان در نظام اسلامی خواند و گفت: مطلبی که بر ما مسئولین فرض است این است که این ملت شایسته هر نوع تلاشی است، مسئولینی که حالا نوبت خدمت آنهاست که با کار جهادی و تلاش، با حضور در صحنه، به فکر حل مشکلات این ملت باشند.

وی خاطر نشان کرد: نکته ای که عرض می‌کنم مربوط به بحث لایحه پالرمو است. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در عین حال که باید مصالح کشور را رعایت کنیم، به نکاتی که از هر دو طرف مطرح می‌شود توجه بکنیم. باید به موضوع عزت مردم و عزت کشور هم توجه داشته باشیم. انسان احساس می‌کند که اروپایی‌ها با وجود این تعویق و تعلیقی که در انجام کارهایشان تا الان داشته‌اند در جریان اینستکس، نشان دادند چیزی که طلب می‌کنند فراتر از این حرف‌ها است. ما باید به این مطلب توجه داشته باشیم که در تأیید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعاً آن چیزی است که اروپایی‌ها از ما خواسته‌اند یا امر فراتری همچون FATF را از ما توقع دارند؟ و جمهوری اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت، مجلس و نهادهای دیگر آیا واقعاً مصلحت است که با این طلب‌های قلدرمآبانه کشورهای غربی همراهی کنند؟ راهپیمایی عظیم مردم نشان داد که مردم برای عزت خودشان بسیار ارزش قائل هستند. ما نباید ارزش‌های انقلاب را فراموش کنیم.

بر اساس این گزارش در این جلسه ادامه بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته مالی موسوم به پا لر مو اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در دستور قرار گرفت. امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حضور داشتند و اظهار نظرهای مبسوط تعدادی از اعضا مطرح گردید و با توجه به پایان وقت جلسه و ضرورت بحث و بررسی بیشتر در اطراف موضوع، ادامه مباحث به جلسه آتی مجمع موکول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار