رفتارها و عادات بسیاری وجود دارد که شما را به سمت افسردگی روحی سوق می دهند با شناخت و رعایت آنها روحیه شاد و پر انرژی خود را حفظ کنید.
کد خبر: ۷۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 17 February 2019

 انسانهای بسیاری اطراف ما وجود دارند که دچار افسردگی هستند و شما نمی توانید آنها را تشخیص دهید. بسیاری از این افراد دچار یک سری رفتار و عادات شخصی مشترک می باشند. بیماری افسردگی یک بیماری روحی روانی است که شاید به راحتی قابل شناسی نباشد ولی به راحتی ذهنیت انسان را تخریب می کند.

با شناخت بهتر رفتارهای این بیماران به آنها کمک کنیم تا هر چه سریعتر درمان شوند.شما هم می توانید اگر زمینه این عادات اشتباه را دارید برای تجدید روحیه خود اقدامات لازم را انجام دهید.

منفی گرایی

در بیشتر بحث های روان شناسی گفته می شود که نیمه پر لیوان را ببینید یا اینکه روی نیمه خالی لیوان تمرکز نکنید. افراد افسرده توانایی های خود را نادیده می گیرند یا بهتر است بگوییم که اعتماد به نفس کافی ندارند.

این دسته از افراد همیشه نیمه خالی لیوان برایشان مهمتر از نیمه پر است. این یکی از خصلت های منفی بیماری افسردگی به شمار می رود.

شادمانی مردم

مهربانی و عشق ورزیدن نه هزینه ای دارد و نه اینکه ضرری به شما وارد می کند. دیگران را خوشحال کنید تا همواره از درون خود شادمان باشید. زمانی که شما سعی در شاد کردن دیگران دارید برای روحیه خود به طرز شگفت آوری انرژی مثبت به ارمغان می آورید.

شادمانی دیگران می تواند در روحیه شما نیز تاثیر گذار باشد. به روحیه مثبت دیگران احترام بگذارید تا همواره روحیه خودتان نیز شاد شود.

احترام به احساسات

انسانهای مهربان احساسات خود را خوب می شناسند و آنها را به اجرا در می آورند. مهم نیست این احساسات متعلق به پدر و مادر یا دوست یا حتی همسر شما باشد. شما می توانید احترام به احساسات را از خودتان شروع کنید و بعد آهسته آهسته به سراغ دیگران بروید.

اگر گاهی فکر می کنید نیاز دارید به پارک بروید یا اینکه مطالعه کنید یا حتی با دوستانتان باشید، این کار را انجام دهید. هر آنچه که احساس شما نیاز دارد انجام دهید تا به راحتی این احساس رشد کند.

درغیر این صورت احساسات تبدیل به افسردگی و خشم می شود. مراقبت از احساسات خود و دیگران جلوی بروز خشم و افسردگی های ناخواسته را می گیرد.

خود باوری

اگر شما تحت نظارت و رضایت یک یا تعدادی افراد رفتار می کنید پس بدانید که یک گام به افسردگی نزدیک هستید. همان طور که می بایست دیگران را خوشحال کنید همان طور هم باید توانایی گفتن نه را داشته باشید.

خودتان را باور کنید و فقط تحت رضایت دیگران رفتار نکنید. در این صورت شما هر کاری که انجام دهید دیگران در پایان ممکن است ناراضی باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار