رئیس پارک علم و فناوری ایلام خبر داد ؛
رئیس پارک علم و فناوری ایلام گفت: از زمان تاسیس این مرکز در استان(سال 94 تاکنون) نزدیک به 101 هزار دلار محصولات فناورانه و دانش بنیان به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۷۱۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 17 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران طاهر پور اظهار داشت: محصولات تولید شده در حوزه های مختلفی چون تجهیزات نوین کشاورزی، چاپگرهای سه بعدی، الترونیک، مگاترونیک، گیاهان دارویی و ... است که به بازار کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمان(سال 94 تا کنون) 9 میلیارد و 431 میلیون تومان گردش مالی محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان استان ایلام در بازارهای داخلی بوده است.

طاهرپور میزان حمایت مالی پارک علم و فناروی استان ایلام از شرکت های دانش بنیان و هسته های ایده پرداز را 2 میلیارد و 148 میلیون تومان عنوان کرد.

وی یادآور شد: از سال 94 تاکنون تعداد 46 اختراع ملی با هدف تجاری سازی توسط هسته ها، شرکت های فناور و دانش بنیان با حمایت پارک علم و فناوری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 80 محصول فناور و دانش بنیان توسط شرکت های مورد حمایت پارک علم و فناوری استان ایلام تولید می شود، گفت: تاکنون 60 مورد دانش فنی از سوی شرکت های دانش بنیان و فناور در استان به مرحله تجاری سازی و درآمدزایی رسیده است.

طاهرپور اظهارداشت: 55 هسته فناور صاحب ایده و طرح بدیع در پارک مستقر شده اند که با اخذ حمایت های مادی و معنوی پارک ایلام به دنبال درآمدزایی و تولید انبوه محصولات و تبدیل شدن به به واحدهای فناور و سپس شرکت های دانش بنیان می باشند.

وی تعداد شرکت های دانش بنیان فعال مورد حمایت پارک را 11 مورد با 22 تولید محصول و تعداد هسته های صاحب ایده و واحدهای فناور را 106 مورد با 80 محصول عنوان کرد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار