کد خبر: ۷۱۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 19 February 2019

تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم پایین استان گیلان نسبت به استان‌های دیگر در بهره‌مندی از امکانات آموزشی کشور گفت: استان گیلان باید بیشتر تلاش کرده تا نقصان‌های موجود در فضای آموزشی استان گیلان را برطرف کند.

 

سهم پایین آموزش پرورش گیلان در بهره‌مندی از امکانات آموزشی کشور

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود کلاس‌های بالای 40 نفر در برخی از مدارس و تناقض آن با عدالت آموزشی کشور اظهار کرد: متأسفانه این مشکل بیشتر در مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم دیده می‌شود که دانش آموزان مجبورند در کلاس‌های بالای 40 نفر، ساعات تحصیلی خود را به‌سختی بگذارند.

وی با بیان اینکه معلم در کلاس‌بالای 40 نفره بامهارت هنرمندانه تنها می‌تواند کلاس را حفظ و آرام کند گفت: عملاً در کلاس‌های بالای 40 نفره، آموزش به‌درستی صورت نمی‌گیرد و دانش آموزان این کلاس‌های درس، از آموزش عادلانه نسبت به مدارس برخوردار محروم می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وظیفه دولت مبنی بر رفع نیاز مدارس کم برخوردار در نظام آموزشی افزود: دولت موظف است به مدارس نیازمند و کم برخوردار توجه بیشتری داشته باشد چراکه برخی از مدارس ازجمله مدارس هیئت‌امنایی و نمونه دولتی نسبت به مدارس کم برخوردار از امکانات خوبی بهره‌مند می‌شوند.

نقض عدالت آموزشی با کلاس‌های پرجمعیت در مدارس کم برخوردار

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه تفاوت مدارس برخوردار و کم برخوردار با عدالت آموزشی منافات دارد تصریح کرد: برخی از مدارس خوب دولتی و برخوردار اولویتی برای برخی از دانش آموزان به دلیل شغل والدینشان قرار می‌دهند که دانش آموزان دیگر را از امکان ثبت‌نام در این مدارس خوب دولتی محروم می‌کند و این موضوع نیز با عدالت آموزشی همسویی ندارد.

وی با تأکید بر لزوم عدالت آموزشی با توجه به تأثیر معدل بر کنکور گفت: دولت برای مناطق محروم باید گام‌های اساسی بردارد تا دانش آموزان در حاشیه شهر و مناطق پرجمعیت در مدارسی کم برخوردار، سال‌های تحصیل خود را بگذرانند تا در یک شرایط برابر صندلی دانشگاه را انتخاب و صاحب شغل در آینده شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مدارس پرجمعیت و کم برخوردار در استان گیلان تصریح کرد: آموزش‌وپرورش استان گیلان برای بهره‌گیری مدارس کم برخوردار از امکانات بیشتر باید تلاش خود را مضاعف کرده و از طریق بخش‌های خیرین، بنیادها و مؤسسات غیردولتی در حوزه آموزشی و ساخت فضای آموزشی قدم‌های مؤثری بردارد.

کوچکی نژاد با اشاره به سهم پایین استان گیلان نسبت به استان‌های دیگر در بهره‌مندی از امکانات آموزشی کشور گفت: استان گیلان نیز باید بیشتر تلاش کرده و ارتباط بیشتری برقرار کند تا نقصان‌های موجود در فضای آموزشی استان گیلان را برطرف کند.

به گزارش فارس، قانون تأثیر شرط معدل بر کنکور و انتخاب صندلی دانشگاه اهمیت عدالت آموزشی و بهره‌مندی از بستر برابر آموزشی را بیش‌ازپیش نمایان کرده است ازاین‌رو، وجود کلاس‌های بالای 40 نفر در مناطق آسیب‌پذیر و در مدارس کم برخوردار، قطعاً موقعیت برابر دانش آموزان را از بین می‌برد، از طرفی اولویت قرار دادن شغل برخی از والدین دانش آموزان در برخی از مدارس خوب دولتی امکان ثبت‌نام دیگر دانش آموزان در این مدارس را با مشکل مواجه می‌کند لذا توجه به مدارس کم برخوردار، پرجمعیت و آسیب‌پذیر بیش از مدارس برخوردار اهمیت دارد که باید مسؤولان اداره آموزش‌وپرورش قدم‌های مؤثری در این راستا بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار