در جلسه صیانت از حقوق شهروندی قم از شفاف‌سازی حساب‌های ۱۴۰۰ فرار مالیاتی و وصول ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات خبر داده شد.
کد خبر: ۷۱۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 20 February 2019

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی با حضور بهرام سرمست استاندار و شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل امور مالیاتی استان قم اظهار داشت: یکی از محورهای مهم صیانت از حقوق شهروندی در رابطه با مؤدیان مالیاتی و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سهراب امدادی فر با اشاره به اهتمام امور مالیاتی قم نسبت به مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی افزود: برای بهبود و رفع مشکل بخش صنعت استان بازدیدهای میدانی مستمری از شهرک‌های صنعتی استان در طول سال انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت شفاف‌سازی در جلوگیری از فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: با شفاف‌سازی‌های مالیاتی انجام‌شده 1400 فرار مالیاتی به ارزش 100 میلیارد تومان کشف وصول‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در بخشی از این جلسه، تأکید کرد: با اشاره به گزارش شرکت آب و فاضلاب قم در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد: برای رعایت شئونات اسلامی برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفته است.

علی جان صادق پور تصریح کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده جلسات و آموزش‌های ویژه‌ای برای کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های هنری، تبلیغی و فرهنگی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در سطح نهادهای توان‌بخشی استان توسط شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفته است.

استعلام هویت برخط در 100 دستگاه اداری قم اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات استانداری نیز در ادامه این جلسه، ابراز کرد: برای اجرای درست صیانت از حقوق شهروندی آموزش و دولت الکترونیک دو پیش‌نیاز اصلی و موردنیاز است، با توسعه دولت الکترونیک شفافیت، کاهش هزینه‌های مردمی و شفافیت اداری ممکن می‌شود.

روح‌پرور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی عنوان کرد: در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی اقداماتی در زمینه توسعه دولت الکترونیک برداشته‌شده است، استعلامات بین دستگاهی یکی از فعالیت‌های انجام‌شده است.

وی بیان کرد: هدف از بحث استعلامات بی دستگاهی به صفر رساندن مراجعات حضوری مردم بوده که استانداری قم در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده و در سطح چند دستگاه اداری استان اجرایی شده است. در مبحث میز خدمت نیز اصلاح فرآیندها پیش‌نیاز مهم استان است، استعلام اعلام هویت و حذف کپی در سطح 100 دستگاه اجرایی استان از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات استانداری ابراز کرد: در مبحث توسعه دولت الکترونیک رتبه‌ایران با کاهشی 20 رتبه‌ای به رتبه 86 دنیا رسیده که وضعیت امیدوارکننده‌ای است، توسعه شاخص‌های دولت الکترونیک عامل ارتقای رتبه کشور در سال‌های گذشته بوده است. در محور توسعه دولت الکترونیک استان قم رتبه نخست کشور را در سال 97 به دست آورده است.

دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به گزارش عملکرد سه‌ساله بازرسان صیانت از حقوق شهروندی ابراز کرد: دامنه امتیازات قم در سه سال اخیر 26 درصد کاهش‌یافته است.

آقا بخشی ادامه داد: سطح امتیازات دستگاه‌های اجرایی در سال 96 از حد متوسط کمتر نبوده است، تعداد بازرسان صیانت از حقوق شهروندی نیز 26 نفر در سه سال اخیر افزایش پیداکرده است.

وی اضافه کرد: تشکیل یازده گروه برای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی یکی از اقداماتی بوده که امسال تشکیل‌شده است، در این یازده گروه مباحث مهمی چون ارزیابی میز خدمت، دولت الکترونیک و صیانت از حقوق شهروندی را در سطح دستگاه‌های استان انجام می‌دهند.

بهینه کاوی تجارب موفق حقوق شهروندی در کشور اجرا می‌شود

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی بیان کرد: ازنظر بانک جهانی افزایش پاسخگویی سیاسی، تقویت جامعه مدنی و ایجاد بخش خصوصی برای شفافیت و جلوگیری از فساد از شاخص‌های اصلی حقوق شهروندی است. برای نهادینه شدن حقوق شهروندی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش امضاشده است. برای اجرای درست حقوق شهروندی باید سازوکاری یکپارچه و منسجم از مرکز تدوین‌شده و از فعالیت‌های جزیره‌ای خودداری شود.

شهیندخت مولاوردی با تأکید بر فاصله کشور با اجرای کامل حقوق شهروندی ابراز کرد: آن چیزی که امروز در زمینه اجرای حقوق شهروندی احساس می‌شود تبدیل‌شدن آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دستگاه‌های دولتی به عمل و عملیاتی شدن اهداف تعیین‌شده است. برای رسیدن به استانداردهای حقوق شهروندی فاصله زیادی هنوز در سطح کشور وجود دارد.

وی گفت: بهینه کاوی تجارب موفق حقوق شهروندی یکی از اقداماتی بوده که به‌تازگی برای اجرای صحیح منشور حقوق شهروندی راه‌اندازی شده که می‌تواند از تکرار بسیاری از اشتباهات و آزمون‌وخطاها جلوگیری کند. کشور در حال حاضر در میانه راه حقوق شهروندی و هنوز برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده فاصله زیاد است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار