مدیر منابع طبیعی دهلران:
مدیر منابع طبیعی دهلران گفت: با اعتبارات ملی سه هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه های مرتعی دهلران احیا و اصلاح شده اند.
کد خبر: ۷۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 04 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سید علی حسینی اظهار داشت: یکی از شیوه‌هایی که برای حمایت از دامداران و جلوگیری از فرسایش خاک به کار می‌رود توسعه مراتع بوده، طرحی که باعث رضایتمندی کشاورزان در دهلران شده است.

وی افزود: وسعت مراتع شهرستان دهلران بالغ بر ۵۰۰ هزار هکتار است، امسال با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات احیایی، اصلاحی و نیز مدیریتی در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: واگذاری طرح‌های مرتع داری و پشتیبانی از مرتع داران توانسته عامل مهمی در کاهش مناطق بیابانی و سودآوری برای دامداران باشد.

حسینی عنوان کرد: در سطح حوزه شهرستان دهلران ۴۹ طرح مرتع فعال وجود دارد که در بخش حوزه آبخیز طرح‌های مرتع داری اقدام به اجرای عملیات بیولوژیکی شده است.

مدیر منابع طبیعی دهلران تصریح کرد: در عملیات بیولوژیکی برای اصلاح و احیای مراتع و با هدف جذب ذخیره نزولات آسمانی، پوشش گیاهی مناسب و جلوگیری از بروز سیلاب‌های سطحی و نیز جلوگیری از فرسایش خاک انجام شده است.

وی افزود: این پوشش گیاهی که در سطح مراتع با زحمات فراوانی به وجود آمده نیازمند مراقبت است، اجرای عملیات‌های بیولوژیکی در سطح مراتع می‌تواند علاوه بر افزایش پوشش گیاهی نقش مهمی در تولید گوشت و دامداری داشته باشد./ح

مهر

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار