مدیر کل بنیاد مسکن ایلام:
مدیر کل بنیاد مسکن ایلام گفت: تاکنون ۲۹ هزار واحد مسکونی روستایی ایلام بازسازی و مقاوم سازی شده‌اند.
کد خبر: ۷۲۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 04 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: اجرای طرح هادی یکی از اقدامات مهم دولت برای ایجاد عمران، آبادانی و بالا بردن استحکام بناهای روستایی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: طرحی که بیش از ۶۰ درصد خانه‌های روستایی استان را مقاوم سازی کرده است، از مجموع ۴۶ هزار واحد مسکونی روستایی قابل سکنه در سطح استان تاکنون ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی و مقاوم سازی شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن ایلام ادامه داد: در کنار مقاوم سازی منازل روستایی احداث کانال‌های آب، آسفالت معابر و زیباسازی روستاها از دیگر اهداف طرح هادی است.

محبی عنوان کرد: در شهرستان سیروان از محل اعتبارات ملی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای روستاهای ظهیری، چم جنگل و شهرک اسلامیه از توابع بخش مرکزی شهرستان سیروان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان دهلران نیز عملیات آماده سازی و بهسازی معابر روستایی در زمینی به مساحت ۹ هکتار در حال انجام است، طرحی که تا حدود زیادی باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن ایلام افزود: در سال ۹۷ در مجموع در ۱۸۰ روستا عملیات اجرایی طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که تا این لحظه بالغ بر ۳۵ روستا آسفالت معابر اصلی آنها به اتمام رسیده است.

وی گفت: اجرای طرح هادی در روستاهای استان می‌تواند چشم‌انداز روشنی را برای آینده آنها ترسیم کند./ح

مهر

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار