معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری در ماندگار شدن زوار و گردشگران کارساز است که در این میان ضرورت احداث هتل پنج ستاره در استان به شدت احساس می شود.
کد خبر: ۷۲۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 04 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب درویشی در نشست بررسی ایجاد هتل پنج ستاره و سرمایه گذاری یک شرکت خصوصی در ایلام اظهار داشت: استان ایلام با دارا بودن مزیت در حوزه اکوتوریسم با توجه به تردد زوار و رویداد اربعین نیازمند ساخت یک هتل پنج ستاره است تا بتواند به ماندگار شدن آنان در استان کمک کند.

وی افزود: وجود گردشگران در استان منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی شده و نقش بسیار مهمی در معرفی ایلام و شناخت جاذبه های منحصر به فرد منطقه به مردم کشور و جهان دارد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: جاذبه های طبیعی ، آثار باستانی و طبیعت بکر و کوه های زیبای استان می تواند بهترین نقش را در جذب گردشگران داشته باشد اما به دلیل فقر زیرساخت ها در حوزه گردشگری تاکنون نتوانسته ایم در این بخش تحولی ایجاد کنیم.

درویشی به ضرورت راه اندازی و توسعه زیرساخت های گردشگری در ایلام تاکید کرد و گفت: برای رونق این صنعت باید همه تلاش کنیم تا زیرساخت های مناسبی در این حوزه ایجاد شود.

وی به صدور مجوزهای بی نام برای تسهیل در امر سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 170 مجوز بی نام در حوزه های گردشگری، خدمات، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی صادر شده که می تواند فرایند سرمایه گذاری در این حوزه ها را بسیار کوتاه کند.

شهردار ایلام نیز در این نشست گفت: در دنیای امروز صنعت گردشگری حرف اول را می زند اما استان ایلام با وجود همه ظرفیت ها تاکنون نتوانسته از این بخش بهره ببرد.

طالب صادقیان اظهار داشت: سالانه چهار تا پنح میلیون زائر از ایلام تردد می کنند اما اقامت و اسکان در استان ندارند و اقامت آنها کوتاه مدت و گذری است.

وی افرود: می توان با ایجاد زیرساخت ها و ایجاد جاذبه در شهرها یک اقدام اساسی برای ماندگار شدن زوار در استان انجام داد.

شهردار ایلام ادامه داد: ایجاد پل معلق در دره ارغوان و استفاده از تله کابین از جمله طرح هایی است که مطالعات آن انجام شده و می تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت های شهری و گردشگری داشته باشد.

صادقیان گفت: ایجاد باغ گلها در چغاسبز از دیگر برنامه های در دست اقدام شهرداری است که در راستای توسعه گردشگری و فراهم شدن خدمات شهری در ایلام در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: عدم وجود یک فضای جذاب و هتل پنج ستاره در ایلام محسوس است که باید مکان مناسبی برای ساخت آن در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون چندین شرکت سرمایه گذاری برای ساخت هتل پنج ستاره در ایلام اقدام کرده اند اما نتیجه ای نداشته است.

عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: اکنون یک شرکت سرمایه گذاری جدید برای ساخت هتل پنج ستاره در ایلام اعلام آمادگی کرده که پس از شناسایی زمین مورد نظر کار اجرایی خود را بلافاصله شروع خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی همه دستگاه ها یک هتل پنج ستاره مناسب ایجاد کنیم.

در این نشست مصوب شد که با حضور نمایندگانی از استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی و مشاور طرح از زمین های مورد نظر برای ایجاد هتل پنج ستاره بازدید شود./ح

ایرنا

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار