تظاهر به انقلابی‌گری یا شعار و حرکتی واقعی؟
حرکت های تندی از این دست آنهم در جایی نظیر حوزه علمیه که افراد در آن باید متخلق به اخلاق، منش و روش اسلامی و دینی باشند، بارها از سوی بزرگان نهی شده است که نمونه آن را می توان در تجمعی که پیش از آن برخی نظیر رئیس جمهور با کلیدواژه «استخر فرح در انتظارت» می توان دید، از جمله اقدامات و حرکاتی است که چیزی جز خسران و برهم زدن آرامش کشور برای ما به همراه نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 04 March 2019

روز گذشته، برخی طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه فیضیه تجمع کردند. پیش از آغاز این اجتماع صوت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب به طور مفصل پخش شد و طلاب و روحانیون آرام آرام فضای مدرسه فیضیه را پر می‌کردند. در ابتدای این تجمع شعارهایی مانند «الله اکبر»، «لااله الا الله»، «نهضت حوزه قم؛ شروع گام دوم»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «حوزه انقلابی آماده جهاد است» و «جوان با بصیرت سردار انقلاب است» سر داده شد.

به گزارش «تابناک»، «دستور سید علی امام است؛ نوبت گام دوم قیام است»، «آتش انقلاب است مشعل حوزه برپاست»، «برای بار دوم حوزه قم به پا خاست»، «حوزه انقلابی زمینه ساز ظهور جوان انقلابی»، «لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است»، «خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است»، «تحلیل دشمنان دین سراب است مهدی صاحب زمان حافظ انقلاب است» از جمله شعارهایی بود که توسط شرکت کنندگان در این تجمع سر داده شد.

بخش هایی از بیانیه گام دوم انقلاب توسط مجری برنامه نیز قرائت شد و حضار به این بیانیه گوش فرا دادند، همچنین در قسمت دیگر این برنامه یکی از شعرای روحانی اشعار خود را برای حاضرین قرائت کرد. در این اجتماع آیت الله مصباح یزدی و برخی دیگر از اعاظم حوزه علمیه حضور داشتند.

در بخش اصلی این تجمع آیت الله احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران به بیان سخنانی درباره دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: مردم همواره برای انقلاب مقاومت نشان می‌دهند. او عنوان کرد: اسپانیا و اندلس با گناه و فحشا از طومار دین حذف شد، دین می گوید دزدی نه، اختلاس نه، غارتگری نه و همین دین بی حجابی را نیز دهن کجی به اسلام می‌داند.

ادامه تندروی عده‌ای در حوزه؛ این‌بار روسای سه قوه هدف قرار گرفتند

تا اینجای ماجرا حتی از شعارها هم می توان گذشت. ولی به یکباره بیانیه ای بدون امضا در بین حاضران منتشر شد که به شدت روسای سه قوه را مورد انتقاد قرار داده بود و هشدارهای جدی را به آنها می داد، در حالی که در همین زمان رئیس مجمع تشخیص پاسخ سخنان رئیس جمهور درباره تصمیم گیری مجمع برای پالرمو را داده بود. متن کامل دعوتنامه برای قیام کفن پوشی و تجمع اتوبانی در قم به شرح زیر است:

بیانیه‌ای با عنوان «قم آماده قیام علیه نفاق»!

 بسم‌الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین

 قم آماده قیام علیه نفاق

 «فَمَا لَکُمْ فِی الْمُنَافِقِینَ فِئَتَیْنِ وَاللَّهُ أَرْکَسَهُمْ بِمَا کَسَبُوا  أَتُرِیدُونَ أَنْ تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ  وَمَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبِیلًا: چرا درباره منافقین دو دسته شده‌اید؟ بعضی جنگ با آنها را ممنوع و بعضی مجاز می‌دانید؟ در حالی که خداوند به خاطر اعمالشان- افکار آنها را کاملا وارونه کرده است. آیا شما می‌خواهید کسانی را که خداوند بر اثر اعمال زشت‌شان گمراه کرده، هدایت کنید؟ در حالی که هر کس را خداوند گمراه کند، هرگز راهی برای هدایت او نخواهی یافت.» (آیه 88 سوره نساء)

اینک که در سالروز صدور منشور روحانیت از قلم روحانی حضرت روح‌الله منشور دیگری از خاصه خلف صالح ایشان، امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) افق روشن را فراروی آینده انقلاب و حرکت اسلامی ملت ایران بازگستره است، مقایسه‌ای هر چند کوتاه میان این دو سند تاریخی ما را بر آن می‌دارد که با نگاهی مسئولانه و تکلیف‌مدارانه وظیفه خطیر امروزمان را به درستی شناخته و بدان عمل کنیم.

حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله تعالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: "بدانید اگر بی‌توجمهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود- که متاسفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت."

حال سوال این است: آیا حوزه‌های علمیه پس از صدور منشور روحانیت امام(ره) تاکنون در برابر روحانی‌نماها، متحجرین و غرب‌گرایان آمریکازده متحدانه و همدلانه ایستاده‌اند؟!!! و اگر می‌ایستادند، انقلاب اسلامی ما از شعارهای اصولی خود در برهه‌هایی دست می‌کشید و خسارت‌های محض گریبانش را می‌فشرد؟

آیا حوز‌ه‌های علمیه به عنوان نماد عدالت‌خواهی و فسادستیزی مقابل این واپس‌گرایی‌ها از اصول ارزشی انقلاب تمام‌قامت قیام کرده‌اند؟!

آیا غیرت دینی فیضیه تحت‌الشعاع بعضی تعصبات قومی و تقدسات ساختگی برخی‌ها غبارآلود و پنهان نمانده؟

آن روز که بدنه حوزه علمیه و اکثریت قاطع طلاب و افاضل یک‌صدا و یک‌پارچه فریاد می‌زدند که امثال علی لاریجانی ذره‌ای صلاحیت و لیاقت تکیه زدن بر پست‌های کلیدی جمهوری اسلامی را ندارند، چرا معدود افراد موجه حوزوی با توجه به مرجعیت‌زادگی وی ناصران و مویدان او بودند؟!!!

امروز که جامعه ما در اثر خیانت‌های امثال حسن روحانی‌ها- با کمترین پیشینه علمی و سابقه حوزوی- به ورطه فقرزایی و فلاکت‌افزایی و معضلات جدی معیشتی درغلطیده است و روحانیت معزز و حوزه‌های مقدسه شیعه، ناجوانمردانه مورد هتک  اهانت و ناسزا قرار می‌گیرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ناکارآمدی متهم می‌شود و نایب امام زمان(علیه‌السلام) مغرضانه مسبب اصلی مشکلات معرفی می‌شود، آیا آن معدود افراد موجه حوزوی حاضر به دفاع از موضع‌گیری‌های خود و پاسخ‌گوی این فاجعه عظمای تاریخی خواهند بود؟ آیا آن معدود افراد موجه حوزوی که همه برنامه‌های شیطانی و زیان‌بار برجامیان را تایید می‌کردند، امروزه در برابر اشک چشم یتیمان و عرق شرم پدران آبرومند و نگاه نگران مادران دردمند چه جوابی در پیشگاه خداوند متعال و صاحبان اصلی انقلاب (کوخ‌نشینان محرومان) خواهند داشت؟

بگذریم که قصه‌ها و غصه‌ها از حرکت‌های خزنده و نشست‌های مرموزانه برخی عمامه به‌سرهای منهنگ و جویای نام و نان و مارهای خوش خط ‌و‌خال سقیفه‌نشین در راستای انقلاب‌زدایی و ترویج سکولاریسم در حوزه علمیه، فراتر از تاب و طاقت قلم‌ها و قرطاس‌هاست؛ که این خود فرصتی دیگر و مجالی گشوده‌تر می‌طلبد.

و اما وظیفه حوزه‌های علمیه مخصوصا حوزه علمیه مقدسه قم در وضعیت کنونی: حال که نفاق و خیانت این مروجان اسلام آمریکایی و غرب‌گرایان وطن‌فروش برای همگان واضح و مبرهن شده است، آیا وقت قیام حوزه‌های علمیه علیه این جرثومه‌های فساد و فتنه و نوکران اجانب فرانرسیده است؟ آیا باید منتظر بنشینیم تا همه قرارداد‌های ننگین استعماری یکی پس از دیگری با گروگان‌گیری معیشت مردم به تصویب رسد؟ و فتنه از پیش طراحی‌شده سال 98 ما و انقلاب ما را در مشت و محاصره خویش درآورد؟

اولین گام پیشنهادی ما در گام دوم انقلاب این است که: همه طلاب و فضلا و مردم انقلابی قم در کاروانی کفن‌پوش، مسیر حرم تا حرم (حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا حرم حضرت امام رحمه‌الله علیه) را طی کرده و به امام راحل عزیزمان بگوییم که هرگز نخواهیم گذاشت که به خلف صالح‌تان، امام خامنه‌ای عزیز همچون شما ظالمانه و مکارانه جام زهر بنوشانند و باری دیگر دستان علی زمان را با دستار و دسیسه ببندند.

ما زنده از آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی عدم ماست.

«زمان حرکت متعاقبا اعلام می‌شود.»

بی‌خبری معاون تبلیغ حوزه از دعوت‌نامه قیام کفن‌پوشان

«محمدحسین نبوی» معاون تبلیغ حوزه علمیه قم  ضمن اعلام بی‌اطلاعی از برگزاری راهپیمایی کفن‌پوشان از قم تا تهران در حوزه‌ علمیه قم گفت: مگر هر چیزی که در حوزه علمیه اتفاق می‌افتد به من ربط دارد؟ حوزه علمیه یک حوزه آزاد است و بخش‌های مختلفی دارد.

صبح روز یکشنبه 12 اسفندماه بیانیه‌‌ای در دو برگ در مدرسه فیضیه قم و پس از آن در فضای مجازی دست به دست شد که در متن آن یک تشکل حوزوی بدون و نام و نشان ضمن هدف قرار دادن رییس‌جمهوری و برادران لاریجانی اعلام کرد که در اعتراض به عملکرد دولت و بررسی قراردادهای ننگین از حرم حضرت معصومه (س)  به صورت کفن‌پوش به حرم مطهر خواهند رفت.

معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری قم تاکید کرده که تا به حال درخواست مجوزی از طرف چنین تشکلی به آنها نرسیده‌ است و مجوزی هم برای چنین راهپیمایی نداده‌اند.

محمدحسین نبوی،‌ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ضمن اعلام بی‌خبری از انجام چنین تجمعی تاکید می‌کند که حوزه علمیه یک حوزه آزاد است و بخش‌های مختلفی هم دارد.

واکنش به انتشار و توزیع بیانیه توهین آمیز در قم

یکی از فعالان رسانهی ای در تحلیل این بیانیه و فراخوان نوشته است: بیانیهٔ انباشته از توهین که صبح‌ یکشنبه در تجمع مدرسه فیضیه پخش شد، آشکارا هدف حلقه‌ای فراطی را برملاکرد: هدف تنها حسن روحانی نیست، بلکه صادق لاریجانی هم هست و پلاکارد استخرفرح اتفاقی نبود و حامی دارد. می‌خواهند نفوذ را با تظاهر به انقلابی‌گری پیش ببرند اما کودک هستندو کوچک.

این حرکت ها و هدف قرار دادن مستقیم روسای قوا در یک بیانیه که بخش هایی از آن به شدت حاوی توهین علیه این ارکان کشور است نشان می دهد که همچنان در شرایط سخت هم باید نگران افراط و تفریط از سوی عده ای در کشور باشیم که تنها چیزی که برای شان اهمیت ندارد، حفظ وحدت و اتحاد در مقابل دشمن است؛ موضوعی که این روزها بیش از هر وقت دیگری نیازمند آن هستیم.

حرکت های تندی از این دست آنهم در جایی نظیر حوزه علمیه که افراد در آن باید متخلق به اخلاق، منش و روش اسلامی و دینی باشند، بارها از سوی بزرگان نهی شده است که نمونه آن را می توان در تجمعی که پیش از آن برخی نظیر رئیس جمهور با کلیدواژه «استخر فرح در انتظارت» می توان دید، از جمله اقدامات و حرکاتی است که چیزی جز خسران و برهم زدن آرامش کشور برای ما به همراه نخواهد داشت.

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
قدیمی ها میگفتند : آ یم هه نمره همه چشت وه خو دینی ( ادم فقط نمیرد همه چیز به چشم خود میبیند..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار