کد خبر: ۷۲۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 05 March 2019
تکمیل طرح فاضلاب تهران ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ری- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح فاضلاب تهران ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش «تابناک تهران»؛ کی خواه صبح سه شنبه با حضور در بازدید از تصفیه خانه جنوب تهران شهرستان ری در جمع خبرنگاران حاضر در این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی اطلاع از کم و کیف آب، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی کشور است و استان تهران نیز یکی از استان‌های بزرگ کشور با چلش های مختلف در این حوزه‌ها است.

ما بنا را بر این داریم که برناکه های متناوبی را جهت بازدید داشته باشیم باشیم که در جریان این موضوع قرار بگیریم و امروز نیز با بازدید از تصفیه خانه ری متوجه شدیم علی رغم اینکه نام تهران بزرگ است اما گزارشی که دادند اگر چه خود تهران حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد فاضلابش جمع آوری می‌شود ۴۰ درصد و بخشی از مناطق غرب تهران هنوز این سیستم راه اندازی نشده و فاضلاب این منطقه جمع آوری و تصفیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تصفیه این بخش از فاضلاب ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت گفت: در حال حاضر با بودجه‌های ۶۰ هزار میلیارد تومانی قطعاً امکان جمع شدن این موضوع نیست و مردم و مجلس و شهرداری تهران باید با کمک و برنامه مشخص ایم معضل را حل کنند.

کی خواه در خصوص کم بودن حقابه کشاورزان ری از کانال تسویه آب جنوب تهران و قرار بوده که تسویه خانه‌ای بر روی رودخانه سرخه حصار و سی نهر فیروز آباد احداث شود که همچنان مسکوت مانده است گفت: با وجود تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران، حدود ۶۰ درصد فاضلاب تهران جمع‌آوری می‌شود و برای راه‌اندازی و تکمیل آن باید اعتبار موردنیازش تأمین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با بودجه‌های کنونی طرح فاضلاب تهران تکمیل این طرح مهم امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: شهرداری، مردم، مجلس و دولت باید با هم موضوع فاضلاب تهران را مدیریت و حل کنند.

گفتنی است تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با مساحت ۱۱۰ هکتار در شهرری و مجاور روستای عمادآور واقع شده که در هشت مدول به ظرفیت پوشش‌دهی حدود پنج میلیون نفر پیش‌بینی شده است که شش مدول ساخته‌شده کنونی هرکدام جمعیتی حدود ۵۵۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد و می‌تواند ۴۵۰ هزار متر مکعب فاضلاب را در روز تصفیه کند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار