رئیس دانشگاه ایلام:
رئیس دانشگاه ایلام گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه ایلام جذب دانشجوی خارجی است که از سال 95 تا‌کنون بیش از 90 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 09 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های دانشگاه ایلام جذب دانشجوی خارجی است که از سال ۹۵ تا‌کنون بیش از ۹۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب در دانشگاه ایلام  تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۵۰۰ دانشجو افزایش یابد.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام به صورت جدی شروع به جذب دانشجو خارجی کرده و در این راستا با کشور عراق  تعامل مناسبی برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشجویانی از کشورهای عراق، مالزی، افغانستان و کردستان عراق در  این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

علی‌اکبری تاکید کرد: تفاهم نامه مشترک دوجانبه دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط جهت تبادل استاد و دانشجو، زمینه سازی برای ادامه تحصیل دانشجویان دو طرف در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اجرای دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، همکاری در برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی، چاپ نشریات علمی مشترک، فراهم کردن فرصت مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان، تشکیل بانک اطلاعاتی، ایجاد تمهیدات لازم برای استفاده از وسایل و امکانات آزمایشگاهی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری اردوهای علمی و برگزاری کلاس های زبان فارسی در دانشگاه واسط امضا شده است.

به گفته علی اکبری، نزدیک به  ۸ هزار دانشجو در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند./ح

فارس

اخبار امروز ایلام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار