باستان شناسان چینی کوزه ای را از یک مقبره باستانی کشف کردند که در آن مایعی عجیب قرار داد. باستان شناسان این مایع را اکسیر جوانی می دانند.
کد خبر: ۷۲۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 10 March 2019
باستان شناسان چین کشف یک مایع عجیب و اسرار آمیز را به اکسیر جوانی نسبت داده اند. این مایع در داخل یک کوزه کهنه و قدیمی بوده که در یک مقبره باستانی جاسازی شده بود و در جریان مطالعات اخیر از خاک بیرون آورده شد.

ظرفی که این مایع مرموز در آن قرار دارد از جنس برنز است و چند قرن پیش این مایع در درون ظرف قرار گرفته و سپس به داخل یک مقبره منتقل شده است. به نظر می رسد این مایع همان معجون افسانه ای باشد که در بسیاری از افسانه های چین تحت عنوان اکسیر جوانی به آن اشاره شده است.

این مایع به رنگ زرد است و در جریان کاوش های باستان شناسی در استان خنان در چین کشف شد. طبق افسانه های چینی هر فردی که به اکسیر جوانی دست می یافت به شکل انسانی نامیرا تبدیل می شد و دیگر مرگ قادر نبود تا او را از بین ببرد.



این اولین بار است که اکسیر جوانی در کاوش های باستان شناسی در چین کشف می شود. باستان شناسان عقیده دارند که این مایع مرموز می تواند سر نخ های مهمی در خصوص تکامل تمدن چین و افکار چینی های باستان در خصوص نامیرایی در اختیار آنها قرار دهد.

گجت نیوز:ظرف برنزی که اکسیر جوانی در آن قرار دارد متعلق به سلسله هان غربی است که از ۲۰۲ قبل از میلاد تا ۸ بعد از میلاد بر کشور چین حکومت می کرد. مقبره ای که این مایع در آن قرار دارد وسعتی در حدود ۲۱۰ متر مربع را داراست. در کنار این ظرف، اقلام دیگری نظیر چراغ هایی به شکل غاز و کوزه های سفالی نقاشی شده کشف گردید./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار