سرپرست اداره امور بانوان شهرداری تهران به تشریح حواشی ایجاد شده در برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگوی تهران پرداخت.
کد خبر: ۷۲۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 11 March 2019
ماجرای ممانعت استانداری از برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان‌گفتگو چه بود؟

زهرا بهروز آذر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره تجربیات شهرداری تهران در سال‌های گذشته در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: در این بخش شهرداری تهران با ارائه خدمات به این افراد شرایط حضور آنها را در عرصه اشتغال فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: تسهیلاتی که شهرداری تهران به این افراد در دو بخش است، یک گروه از زنان سرپرست خانواری که به‌صورت مستقل وارد می‌شوند که از خدمات آموزشی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند و گروه دیگر زنانی که به‌صورت گروهی در مراکز تحت نظر اداره بانوان شهرداری تهران آموزش می‌بینند؛ در واقع شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی فرصتی را برای حضور آنها و عرضه تولیدات این افراد فراهم می‌کند.

بهروزآذر ادامه داد: یکی از برنامه‌های شهرداری تهران در سال‌های اخیر برگزاری نمایشگاه‌های زنان و تولید ملی بوده که برگزاری چنین نمایشگاه‌های فرصت مناسبی برای حضور این افراد و عرضه محصولات آنها است به طوری که 14 دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی امسال در بوستان گفتگو در حال برگزاری است و در این دوره از نمایشگاه 150 نفر از زنان سرپرست به صورت مستقل و 80 شرکت حضور دارند.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در ارتباط با حواشی پیش آمده در ارتباط با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو خاطرنشان کرد: در روز برگزاری نمایشگاه (پنج شنبه هفته گذشته) تعدادی از افراد در بیرون از محوطه نمایشگاه اقدام به عرضه و فروش آجیل و خشکبار کرده بودند، که این موضوع با انتقاد اتحادیه صنف مربوطه و همچنین استانداری روبه‌رو شد و بلافاصله شهرداری تهران اقدام به تذکر به این افراد کرد و بلافاصله بساط آنها جمع‌آوری شد و در ادامه نیز از آنها خواسته شد به مراکز و محل‌های در نظر گرفته شده از سوی استانداری تهران در فروشگاه‌های بهاره مراجعه کنند.

بهروزآذر افزود: تذکراتی که از سوی استانداری داده شده است به هیچ عنوان مربوط به برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی نبوده و این نمایشگاه تا 24 فروردین فعالیت خود را ادامه خواهد داد و شهروندان تهرانی می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 21 برای خرید اقلام مورد نیاز خود به نمایشگاه در محل بوستان گفتگو مراجعه کنند.

وی همچنین در ارتباط با قیمت اقلام عرضه شده در نمایشگاه هم عنوان کرد: البته قیمت‌گذاری اجناس ارتباطی با شهرداری تهران ندارد و در واقع اتحادیه‌های در این بخش تصمیم‌گیری می‌کنند اما قیمت اجناسی که در نمایشگاه عرضه می‌شود بین 5 تا 30 درصد نسبت به مغازه‌ها و فروشگاه‌های شهر ارزان‌تر است.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: نمایشگاه‌های زنان و تولید ملی مصادق فروشگاه‌های بهاره نیست چرا که این نمایشگاه‌ها هر ساله در آستانه پاییز و بهار توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

http://www.tabnaktehran.ir

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار