مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر از توسعه باغات در 200 هکتار از اراضی شیب دار این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 12 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی اظهار داشت: اهمیت حفظ آب و خاک باعث شده تا طرح اجرای باغات در اراضی شیب دار اجرا شوند، با اجرای این طرح سالانه 770 هزار تن از فرسایش خاک جلوگیری می شود.

وی افزود: کاشت درخت علاوه بر پیشگیری از فرسایش خاک باعث ذخیره سازی آب دامنه ها می شود، تغییر الگوی کشت و بهره وری در تولید از مهمترین برنامه توسعه باغات در اراضی شیب دار است.

فیلی ادامه داد: از جمله مزایای این طرح پیشگیری 100 درصدی از فرسایش خاک، افزایش بهره وری تولید و صرفه جویی در مصرف آب است، این اراضی قابل کشت زراعی نبودند و آنها را به منظور اقتصادی بودن و اشتغالزایی تحت پوشش باغات شیب دار برده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر افزود: برنامه ابلاغیه سال 97 در توسعه باغات در اراضی شیب دار 700 هکتار بوده که بالغ بر 200 هکتار آن در شهرستان دره شهر اجرا شده است.

وی افزود: گونه های بسیار زیادی در مناطق شهرستان در حال توسعه از جمله بادام، انجیر، گیاهان دارویی، زعفران که می تواند بسیار اقتصادی و اشتغالزا برای منطقه باشد.

فیلی عنوان کرد: طرح تبدیل اراضی شیب دار به باغات علاوه بر پیشگیری از فرسایش خاک موجب بهبود و تنوع در تولیدات باغی می شود اجرای این طرح علاوه بر افزایش 40 درصدی تولیدات باغی زمینه اشتغال 370 نفر را هم به صورت مستقیم فراهم می کند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار