معاون اقتصادی استاندار ایلام هشدار داد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از تطویل بیش ازحد اجرا و تکمیل طرح های شرکت کوثر در این استان انتقاد کرد و گفت: زمان تحقق تعهدات شرکت سرمایه گذاری کوثر فرا رسیده است.
کد خبر: ۷۲۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 12 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در نشست ساماندهی طرح ها و تعهدات شرکت کوثر هشدار داد: عدم اجرای طرح ها و انتقال آن به استان دیگر خط قرمز ما است، اگر یک هزار ریال از تسهیلات دریافتی در جای دیگری هزینه شود ما برخورد می کنیم.

وی با یاد اوری اینکه بیش از پنج سال از زمان تقبل و تعهد شرکت سرمایه گذاری کوثر برای اجرای پنج طرح گلخانه، پرورش ماهی در قفس، گاوداری شیری، جوجه یک روزه و پرورش مرغ مادر در این استان می گذرد گفت: مسئولان این شرکت در این سال ها بارها به ایلام آمده و آمادگی خود را برای اجرای طرح ها اعلام کرده اند اما تاکنون هیچ طرحی اجرا نشده است.

وی یکی از مسئولیت های اجتماعی موسسه های اقتصادی را اجرای طرح در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: شرکت کوثر نباید با استفاده از هر دستاویزی اجرای طرح های خود را در ایلام به تعویق بیندازد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: همه مسئولان استان ایلام پای کار هستند و کمتر از 24 ساعت سرمایه گذاران می توانند از مجوزهای بی نام طرح مورد نظر خود را انتخاب و اجرا کنند.

درویشی گفت: مسوولان کوثر اگر تاخیری برای اجرای این طرح ها داشته باشند مورد پذیرش ما نیست، عدم اجرای طرح ها و انتقال آن به استان دیگر خط قرمز ما است، اگر یک هزار ریال از تسهیلات دریافتی در جای دیگری هزینه شود ما برخورد می کنیم.

وی افزود: 220 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های کوثر اختصاص یافته که در مرحله اول 45 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای گلخانه در هلیلان دریافت کرده اند بنابر این باید باید روند اجرای این طرح شتاب گیرد.

درویشی در خصوص اجرای طرح های تولید مرغ مادر و جوجه یک روزه و گاوداری نیز اظهار داشت: معارضین اجرای طرح های بزرگ که هیچ سند و مدرک قانونی در دست ندارند، آگاه باشند که سنگ افکنی آنها موجب جابجایی طرح به مناطق دیگر می شود و این افراد به عنوان مانع اشتغال به مردم منطقه معرفی می شوند.

درویشی گفت: شرکت کوثر اگر مسئولیت اجرایی دارد باید سرعت کار خود را در مناطقی همچون ایلام تسریع دهد.

وی افزود: ما از هلدینگ کوثر انتظار داریم که به عنوان یک شرکت با تجربه روند اجرای طرح ها را در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و تولید انجام دهید.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: اکنون همه شرایط فراهم شده تا طرح های شرکت کوثر اعم از گلخانه، جوجه یک روز، پرورش مرغ مادر و گاو شیری اجرا شوند.

حیدر نعمتی اظهار داشت: باید برنامه زمانبندی از این شرکت خواسته شود و درصد پیشرفت به صورت ماهانه رصد شود.
وی ادامه داد: طرح های شرکت کوثر باید به سرعت پیش بروند تا مردم شاهد اشتغالزایی آنها باشند.

وی افزود: اکنون چندین سال است که نشست های مکرر برای رفع مشکلات طرح ها برگزار می شود و جانمایی زمین ها طی پروسه سختی انتخاب می شود اما معارض محلی و تعلل شرکت کوثر روند اجرا را طولانی می کند.

سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهاد مسئول مدیریت واحدهای اقتصادی وابسته به این بنیاد ، در سال 1372 تأسیس شد و اکنون این سازمان 30 شرکت دارد که در بخش های مختلف از دامداری و کشاورزی تا صنایع الکترونیک و بهداشت و درمان و ... فعالیت می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار