دکتر شفاعی:
حالا مقایسه کنید با استانداری که نه نظرات کارشناسی ما دانشگاهیان و نه نظرات کارشناسان سازمان را قبول داشت و در بستر رودخانه کارون ( آنهم در مقطع شهر اهواز که وجود هر تو رفتگی منجر به پیدایش جزایری در بالا دست و پایین دست آن میشه) اقدام به ساخت رستوران کردند.
کد خبر: ۷۲۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 12 March 2019

دکتر شفاعی استاد نمونه کشوری واستاد‌تمام گروه سازه های آبی دانشکده علوم و مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان مطلب بالا در پستی در یک گروه واتساپی تخصصی آب که جمعی از اساتید دانشگاههای استان و کارشناسان حوضه آب و کشاورزی عضویت دارند اعلام داشت:

پس از انتشار خلاصه مصاحبه همکارم دکتر قمشی در این گروه متنی را آماده کردم که نظرات خودم را بعنوان یک دانشگاهی دیگر در رابطه با دوشخصیتی که در مصاحبه ذکر شده بود بیان کنم ولی آپلود آن در آن زمان مقدور نشد و بعد از چند ساعت که خواستم اینکار را انجام دهم با نقدهای احساسی غیر منصفانه ای مواجه شدم و در نتیجه مطالب دیگری نوشتم که انشالله دوستان رویت کرده باشند ولی الان که جو کمی تلطیف شده گفتم نظرات شخصی خودم را بیان کنم. من مطمئن هستم که عملکرد دو شخصیت به گونه ای درخشان هست که نیازی به نوشتن این نظرات نیست ولی این گروه جایگاه ارائه نظرات گوناگون در رابطه با مسائل آب استان هست و حتما عملکرد مدیران آب نقش پررنگی در ارتقا جایگاه سازمانی، ارتقا دانش تخصصی و عمومی آب، توسعه ، حفاظت و بهره برداری از منابع آب در استان دارد. از این رو صرفا دیدگاه شخصی خودم را بعنوان یک دانشگاهی که از ابتدای انقلاب علاوه بر آموزش و تحقیق در مسائل اجرایی صنعت آب استان در گیر بوده ام را در رابطه با آقای مهندس شمسایی و آقای دکتر شریعتی اعلام کنم.

بنده از سال 1360 مهندس شمسایی را می شناسم و در طول این مدت هیچ درخواستی برای منافع شخصی خودم نداشتم ولی سه درخواست برای توسعه فیزیکی و تجهیز دانشکده مهندسی علوم آب داشتم که صد در صد انجام شد. این در حالیست که افرادی در همین سازمان هستند که تمام دوره های تحصیلی خود را در دانشکده مهندسی بودند ولی حتی یک بیل هم به دانشکده کمک نکرده اند. ایشان اولین مدیری بود که در برگزاری سمینار مهندسی رودخانه تا به امروز کمک مادی و معنوی به این سمینار داشته است. گسترش این علم نو پا که امروزه همتراز با بهترین کشورهای دنیا است مرهون همین سمینار است( این مطلب را از خیلی از مدیران آب کشور شنیده ام). مهندس اولین مدیری بود که بخش تحقیقات در سازمان آب و برق ورا راه اندازی کرد و از اختیارات خود در جهت ارتقا بخش تحقیقات آب در استان نهایت استفاده را کرد. حتی روزی با پیشنهاد راه اندازی مجله علمی توسط سازمان موافقت کرد و دستور آن را به یکی از معاونین داد ولی متاسفانه از سوی آن معاون پیش نرفت. با پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات رسوب استقبال کرد و اعتبارات قابل توجهی برای این پروژه کنار گذاشت. من می دانم که در جهت ارتقا سطح علمی کارشناسان با برگزاری دوره های تخصصی مختلفی موافقت و اصرار داشت. مهندس به دلیل وابستگی سازمانی شاید نمی توانست در بخش انتقال آب موضع صریح بگیرد ولی من شاهد بودم با بسیج و حمایت مالی و معنوی از تعدادی از کارشناسان سازمان بهترین مقالات علمی تدوین و در کنفرانس انتقال آب که در تهران برگزار شد ارائه شد و موجب شد تا نتایجی که‌مورد انتظار برگزار کنندگان آم سمینار بود تامین نشود. بعنوان یک دانشگاهی می بینم که تنها مدیری است که در بخش کارهای پایه نظیر تجهیز ایستگاه های سنجش داده ها همچنین تولید و تهیه نرم افزارها کارهای شایسته ای انجام داده. بعنوان یک ناظر بیرونی هیچ وقت ندیدم ایشان برای افتتاح پروژه ای قیچی و روبان دست بگیرد وژست بگیرد در حالیکه بعضی ها برای بهره برداری از یک ایستگاه پمپاژ کوچک کلی خبرنگار و مسول دعوت کرده بودند. خوب موارد متعدد دیگری هم هست که من نمی دانم و شاید لازم است افرادی که چند سال با ایشون کار کرده اند بیان کنند. چون دکتر قمشی بر اساس عادت استادی به ایشان نمره داده (البته دکتر سختگیر هم هست) من در مقایسه با تمام مدیران سازمان از آقای مهندس خیامیان تا کنون) به مهندس شمسائی بیست می دهم. هر چند که گله مند هم هستم که در این چند سال اخیر ما تعدادی از دانشگاهیان برای دیدنش همواره با درب بسته روبرو بودیم).

در خصوص جناب دکتر شریعتی استاندار محترم بر اساس اطلاعاتی که از حاضرین در این شورا شنیدم ایشان در جلسات شورای عالی آب از منافع استان خیلی متعصبانه دفاع کرده اند. همچنین بنده بعنوان یک دانشگاهی سال گذشته از ایشان وقت خواستم و به مدت دو ساعت برای من وقت گذاشت بعد هم با درخواست من مبنی بر بازدید از دانشکده مهندسی علوم آب به اتفاق مدیران مرتبط استان موافقت و به قول خودشون عمل کردند. هر چند ما انتظار داشتیم مهندس شمسایی را در خانه خودش ببینیم ولی نشد. آقای دکتر قمشی خودشان قضاوت می کنند که کمکهای بسیار خوبی به دستور ایشان و البته با پیگیری های زیاد دکتر قمشی توسط اداره کل کشاورزی و اداره کل هواشناسی و.... و حتی اداره کل آموزش و پرورش به دانشکده شد (متاسفانه هیچ کمکی از سازمان آب و برق علیرغم قولهایی که در جلسه نماینده تام الاختیار سازمان دادند و نیز از اداره کل آب و فاضلاب استان که انتظار داشتیم نگرفتیم). ایشان علیرغم اینکه رشته اش پزشکی است ولی با علاقه خاصی به مسائل آب استان ورود کرده اند. حالا مقایسه کنید با استانداری که نه نظرات کارشناسی ما دانشگاهیان و نه نظرات کارشناسان سازمان را قبول داشت و در بستر رودخانه کارون ( آنهم در مقطع شهر اهواز که وجود هر تو رفتگی منجر به پیدایش جزایری در بالا دست و پایین دست آن میشه) اقدام به ساخت رستوران کردند. بهر حال نمره آقای دکتر شریعتی هم از نظر من به دلیل توجهش به نظرات کارشناسی در رابطه با مسایل آب بطور اعم و آموزش و تحقیق بطور اخص نمره بیست هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار