فرماندار دهلران گفت: امسال بیش از 2 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان نهال کاری شده است.
کد خبر: ۷۲۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 12 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  مجید عسکری  در آیین نهالکاری پارک زائر روستای حاضرمیل در بخش مرکزی شهرستان دهلران اظهار داشت: این میزان از اراضی بیابانی در بخش های مرکزی، موسیان، زرین آباد و میمه با گونه های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه چون کهور، کنار، اکاسیا و اکالیپتوس نهالکاری شده است.

وی با اشاره به مشارکت مردمی در اجرای بخشی از نهالکاری در قالب پروژه های بادشکن مزارع و زراعت چوب در دهلران، افزود: برای اجرای پروژه های نهالکاری در این شهرستان افزون بر 35میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار دهلران تاکید کرد: سه نهالستان گرمسیری،نیمه گرمسیری و سرد سیری در این شهرستان وجود دارد که سالانه بالغ بر 300 هزار اصله نهال در این مراکز تولید می شود.

عسکری اضافه کرد: در این نهالستان ها گونه هایی مانند کنار، کهور، برهان، نخل زینتی، اکالیپتوس، بنه، بلوط، زالزالک و بادام تولید و برای استفاده طرح های احیایی در حوزه جنگل و مرتع و کشاورزان کاشت می شوند.

وی یادآور شد: بیش از 260 هزار هکتار عرصه بیابانی در سطح دهلران وجود داردگفت: تا کنون حدود 15هزار هکتار از اراضی ملی بیابانی در قالب عملیات بیابان زدایی و توسعه جنگل کاری در سطح شهرستان نهالکاری شده است.

به گفته وی در سطح بیش از 22 هزار هکتار از مراتع شهرستان دهلران عملیات احیایی و اصلاحی صورت گرفته است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار