مدیرکل گمرگ استان ایلام ؛
مدیرکل گمرگ استان ایلام گفت: هیچ محدودیتی مبنی بر بسته بودن مرز بین المللی مهران در ایام نوروز 98 نداریم و این مرز برای صادرات کالا در این ایام باز است.
کد خبر: ۷۲۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 13 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح الله غلامی  اظهار داشت: در حال حاضر مبادلات تجاری در مرز مهران بدون هیچ گونه ممنوعیتی و محدودیتی انجام می شود و دستور العملی مبنی بر متوقف صادرات در ایام تعطیلات نوروز اعلام نشده است.

وی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز 98 دستگاه های اداری مستقر در مرز حضور دارند و پای کار هستند، افزود: تاجران و پیله وران می توانند در این ایام با توجه به تعطیل نبودن مرز به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرز مهران مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به عراق همانند گذشته انجام شود.

مدیرکل گمرگ استان ایلام تاکید کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز 98 تردد مسافر و زائر به قصد زیارت به عتبات عالیات از طریق مرز مهران نیز همانند گذشته کماکان انجام می شود.

غلامی یادآور شد: به طور قطع در ایام نوروز و اعمال محدودیت های ترافیکی در برخی جاده های ارتباطی کشور، صادرات کالا در مرز مهران نیز تا حدودی کاهش خواهد یافت و این امری طبیعی است.

وی با اشاره به میزان صادرات کالا در سال جاری از مرز بین المللی مهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 231 میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خودرو، قطعات خودرو و مواد پتروشیمی بوده است.

غلامی با اشاره به میزان کشفیات کالاهای قاچاق در مرز مهران نیز یادآور شد: در 11 ماهه سپری شده از سال بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق در این مرز کشف شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار