مدیرکل میراث استان ایلام ؛
مدیرکل میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از مرز بین المللی مهران وارد استان شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ هزار نفر در هتل ها و مهمانپذیر های استان اقامت داشته اند.
کد خبر: ۷۲۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 17 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  عبدالمالک شنبه زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت : از ابتدای سال‌جاری تاکنون9  بنای مهم تاریخی و 60 اشیا تاریخی در استان ایلام مرمت و ساماندهی شده است.

وی افزود: ۱۴۱ مکان گردشگری شامل هتل، مهمانپذیر، خانه مسافر، سفره خانه سنتی،مجتمع، دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان راه اندازی شده که در راستای خدمات دهی به مسافران ۹ پروانه دیگر در این راستا صادر شده است.

مدیرکل میراث ایلام اضافه کرد: در ده ماهه اول سال جاری بیش از ۱۵ هزار گردشگر خارجی و داخلی در استان اقامت داشته اند.

وی ادامه داد: در سالجاری ۴۵ خانه های بوم گردی با اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر با ظرفیت نفر به کف خواب ۱۳۰۰ به بهره برداری رسیده است.

شنبه زاده تعداد پروژه های نیمه تمام میراث استان را ۸۰ مورد دانست و گفت: برآورد کل حجم سرمایه گذاری این پروژه ها۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به فعالیت  ۲۱ اقامتگاه در سطح استان با ظرفیت بیش از ۵۱۰ نفر افزود: از سال ۱۳۷۰ تا کنون یک هزار و ۶۰۰ آثار باستانی در استان ایلام شناسایی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه از ثبت ۶ اثر واقع در بخش چوار شهرستان ایلام در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

وی، این اثار را محوطه پا قلعه ۱ با قدمت اشکانی و قرون اولیه اسلامی، محوطه دارتوت ۱ با قدمت اشکانی -ساسانی، محوطه دارتوت ۲ مربوط به عصر مفرغ، محوطه قبله ۱ مربوط به عصر مفرغ، محوطه گدار خوش ۱ مربوط عصر مس سنگی ،مفرغ ،اشکانی، محوطه گنجوان ۱ با قدمت ساسانی و قرون اولیه اسلامی عنوان کرد.

شنبه زاده تصریح کرد: در شش ماهه اول سالجاری و بر اساس آمار دریافتی از گمرک استان بیش از ۶ میلیون دلار صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار