رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام گفت:تمام دریافتی های هیات مدیره بر اساس قانون و اسناد آن موجود است.
کد خبر: ۷۲۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 18 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  آیت الله رستمی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شفافیت و عدالت در اولویت کاری نظام مهندسی ساختمان ایلام است.

وی افزود: اصلی ترین سرمایه سازمان نظام مهندسی ساختمان و تمام سازمان هاپذیرای نقدهای منصفانه و دلسوزانه اصحاب رسانه و اصحاب فن و تخصص هستیم شفافیت و پاسخگویی یکی از شعارهای ما در هیات مدیره هشتم استان ایلام بوده و در برنامه های خود در این راستا در حرکت هستیم.

  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بیان داشت :  سرمایه اجتماعی است و اصلی ترین این سرمایه اعتمادی است که مردم باید به سازمان نظام مهندسی داشته باشند و سازمان باید به اندازه ای شفاف، پویا و پاسخگو باشد که این اعتماد به منصه ظهور برسد.

وی افزود: در مدت 4 ماه گذشته تلاش کرده ایم تا تغییراتی را در راستای شفاف سازی و اعتماد سازی و ایجاد بستر آرام مورد نیاز سازمان آغاز و قدم های موثری برداریم.

رستمی افزود: شفافیت و پاسخگویی یکی از شعارهای سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان ایلام بوده و در برنامه های خود در این راستا در حرکت هستیم.

رستمی افزود: در بدو ورود به نظام مهندسی اعلام کردیم که درهای نظام مهندسی بر روی تمام نهادهای نظارتی و اصحاب رسانه باز است تا هر زمانی که نیاز بود تمام امورات را بررسی کنند.

وی بیان داشت : 95 درصد درآمدهای حوزه نظارت به مهندسین و 5 درصد ان به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می شود.

رستمی عنوان داشت :سازمان نظام مهندسی در گذشته در چند مورد دچار مشکل بود که یکی از این مشکلات شیوه نامه وزیر سابق راه و شهرسازی بود و یکی دیگز خدشه دار شدن اعتماد مردم و مهندسین از این سازمان بود.

وی یادآور شد : با شیوه نامه ی ابلاغی گذشته هزینه های سازمان بیش از دو برابر درآمدها بود و در صورتی که آن شیوه نامه را تا پایان سال اجرا می کردیم، در پرداخت حقوق کارکنان هم دچار مشکل می شدیم.

وی با شاره به اینکه اجرای عدالت در واگذاری کارها به مهندسین از کارهای ما در این مدت کوتاه بوده است افزود: برای سال آینده ارجاع کار به مهندسین را واقعی خواهیم کرد تا مشکل لابی گری ها برای همیشه در این سازمان رفع شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام  با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی دارای سه شاخص سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه مادی است، افزود: ایجاد اعتماد فرمایشی و دستوری نیست اما عملکرد مهندسین باید به گونه ای باشد که مردم نهایت اعتماد را به این سازمان داشته باشند.

رستمی با اشاره به اینکه روند شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین راه و شهرسازی، به دلیل مغایرت با قوانین، توسط دستگاه قضا به صورت موقت متوقف شد و از دیماه امسال مجدد قوانین سال گذشته را در سازمان اجرا می کنیم، تصریح کرد: عدالت در واگذاری کارها به مهندسین از کارهای ما در این مدت کوتاه بوده است.

وی افزود: برای سال آینده ارجاع کار به مهندسین را واقعی خواهیم کرد تا مشکل لابی گری ها برای همیشه در این سازمان رفع شود، پرداخت حق الزحمه به صورت مرحله ای به ناظران از دیگر برنامه های ما در سال آینده خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار