معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون 57 درصد از مشترکان تا سقف الگوی مصرف، آب استفاده می کنند و میزان مصرف سایرین از الگوی تعیین شده بالاتر است.
کد خبر: ۷۲۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 18 March 2019

به گزارش تابناک، به نقل از ایرنا، مسعود خشایی در کاشان گفت: الگوی مصرف آب بر اساس استانداردهایی مانند مصرف آب آشامیدنی، استحمام و شست و شو تدوین شده است.
وی استفاده از لوازم کاهنده مصرف، ارایه آموزش های لازم و استفاده بهینه را تنها راه صرفه جویی در مصرف آب برشمرد و تاکید کرد: مردم با توجه به خشکسالی هایی که داشتیم باید نسبت به مدیریت مصرف آب اهتمام بیشتری داشته باشند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، میانگین قیمت تمام شده یک مترمکعب آب در شهرها را نزدیک به 11 هزار ریال عنوان کرد و یادآور شد: این شرکت به طور میانگین بابت هر مترمکعب آب چهار هزار و 800 ریال دریافت می کند که تفاوت این رقم ها یارانه ای است که در بخش آب و فاضلاب کشور پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: صنعت آب و فاضلاب با حمایت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام های موثری را در کشور انجام داده و هم اکنون نزدیک به 100 درصد جمعیت شهری ایران زیر پوشش خدمات آب سالم و بهداشتی با کیفیت مناسب قرار دارند.
خشایی بیان کرد: با وجود همه محدودیت ها، کمبود آب و بارندگی ها در نقاط مختلف کشور سال جاری در زمینه آب آشامیدنی شرمنده مردم نشدیم و بر این اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا سال آینده نیز بدون هیچ مشکلی خدمت رسانی انجام شود.
وی در ادامه وضعیت بارندگی های امسال را به نسبت سال گذشته بهتر دانست و گفت: در قیاس با میانگین هنوز کمبود داریم و در بخشی هایی از کشور نیز بارندگی ها کم بوده اما با تدبیری که وزارت نیرو اندیشیده، امیدواریم مشکلی برای سال آینده نداشته باشیم.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سهم اعتبارهای آب و فاضلاب در بودجه سال آینده را 36 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 20 هزار میلیارد ریال این رقم به بخش آب و سایر آن نیز به فاضلاب اختصاص دارد.
به گفته وی، افزون بر 150 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی و هفت هزار میلیارد ریال از این اعتبارهای سال 98 نیز سهم آب و فاضلاب روستایی کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار