مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از اجرای طرح آرامش بهاری در 10 بقعه متبرکه شاخص این استان همزمان با تعطیلات نوروزی سال 98 خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 18 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی اظهار کرد: برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در اجرای این طرح از فردا 28 اسفند امسال تا 16 فروردین ماه سال آینده در این اماکن متبرکه اجرا خواهد شد.

وی امامزادگان علی صالح(ع)، سید سیف الدین(ع)، سید عبدالله(ع)، سید ناصرالدین(ع)، پیر محمد عابد(ع)، ابراهبم قتال(ع)، سید صلاح الدین(ع) و سید عباس(ع) را از جمله اماکن متبرکه اجرا کننده طرح آرامش بهاری در این استان برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تاکید کرد: در اجرای این طرح خیمه های معرفت در جوار این اماکن برپا، ایستگاه های همه واقف باشیم، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت، برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی، مذهبی و غیره برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از اعزام شماری مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام در اجرای طرح آرامش بهاری برای استقرار در اماکن متبرکه استان و پاسخگویی به مسایل شرعی، برپایی نماز جماعت و ... در تعطیلات نوروزی سال 98 خبر داد.

عزیزی ارتقا سطح معرفتی زائران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مسایل اعتقادی و مذهبی را از جمله اهداف برپایی خیمه های معرفت و اعزام روحانیون و مبلغان به بقاع شاخص این استان اعلام کرد.

به گفته وی، این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی با برپایی کمپ آماده اسکان زائران از مناطق مختلف در جوار بقاع متبرکه است.

وجود 60 بقعه متبرکه و زیارتگاه در استان ایلام که بیشتر در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده و موجب جذب گردشگر در مناسبت های مختلف سال به ویژه نوروز شده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار