نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سفرا برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید استعفا دهند.
کد خبر: ۷۲۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 18 March 2019
لزوم استعفای سفرا برای نامزدی در انتخابات مجلس

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر قاضی‌پور  اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، با استعفای سفرا برای شرکت در انتخابات مجلس موافقت کردند.

وی افزود: کسانی که در سایر کشورها سفیر هستند برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی لازم است که استعفا دهند چون در غیر این صورت کارهای آن  سفارتخانه معطل مانده و ایرانیان مقیم خارج از کشور در زمینه‌های مختلف به مشکل برمی‌خورند، بنابراین باید برای تغییر چنین رویه‌ای گام برداشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و عهده‌دار بودن یک مسؤولیت کلیدی در خارج از کشور معمولا مشکل‌ساز است، ادامه داد: در حالی که یک شهردار، بخشدار یا مدیرکل یک اداره برای شرکت در انتخابات استعفا می‌دهد، پس لازم است سفراء که چنین مسؤولیت مهمی دارند، برای شرکت در انتخابات استعفا دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه در انتخابات‌های اخیر دیده‌ایم که یک سفیر مسؤولیت خود در کشور بیگانه را به بهانه تبلیغات رها کرده و مدام در ایران بوده و این رویکرد به هیچ عنوان تامین‌کننده مصالح ملی نیست، ادامه داد: سفارتخانه‌ها پشتیبان اقتصاد کشور بوده و در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

قاضی‌پور اضافه کرد: با توجه به اینکه امور مختلف سفارت از هر لحاظ حائز اهمیت است، بنابراین باید سفراء با جدیت و ممارست در محل خدمت خود حاضر شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار