معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام گفت: در راستای خدمت رسانی بهتر و مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی طرح سحاب با مشارکت اعضا جوانان این جمعیت آغاز شده است.
کد خبر: ۷۲۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 23 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر علی اکبری سحاب را مخفف سامانه حرکت های امدادی و بشردوستانه عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح با هدف امدادرسانی و ارایه خدمات فرهنگی و امدادی متنوع به مسافران و گردشگران در سطح استان به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: اعضای جوانان هلال احمر استان جهت کمک رسانی سریع و مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی سازماندهی شده و در قالب تیم های 2 نفره به صورت پیاده یا با دوچرخه در نقاط پرتردد و آسیب پذیر به گشت زنی و در صورت نیاز به امدادرسانی می پردازند.

معاون هلال احمر ایلام افزود: ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران درباره مناطق پرخطر و نقاط آسیب‌پذیر و راهنمایی آنان به نقاط ایمن، پیشگیری از آلوده‌سازی و رهاسازی زباله‌های تولید شده در طبیعت، جنگل‌ها، تفرجگاه‌ها، ایمن سازی محل اجتماع و استقرار مسافران و مراجعان بومی در محدوده اماکن تفریحی و مناطق سیاحتی، فرهنگی و مذهبی و خدمات مراقبتی در پارک‌های تفریحی غیرایمن از دیگر وظایف و برنامه‌های تیم های سحاب است.

علی اکبری تاکید کرد: در نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 22 پست ثابت و سیار در سطح استان فعال که هر روز به مدت 12 ساعت در خدمت مردم خواهند بود.

** بهره مندی 900 مسافر از خدمات پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزیبه گفته وی، در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر، بیش از 900 مسافر از خدمات هلال احمر استان بهره مند شده اند.

علی اکبری اظهار کرد: از مجموع این مسافران 682 نفر به پست های ثابت و 232 نفر به پست های سیار این جمعیت مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از 500 مورد اقلام فرهنگی شامل نقشه راهنما، بروشور اطلاع رسان و سایر اقلام فرهنگی در بین مسافران توسط پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر استان توزیع شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام تصریح کرد: 182 نفر از مسافران استان نیز خدمات فضای دوستدار کودک، 292 نفر خدمات کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، 175 نفر از ایستگاه های سلامت و 29 نفر نیز خدمات خیمه نماز هلال احمر استان ایلام را دریافت کردند.

علی اکبری ادامه داد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان ایلام از 28 اسفند ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور توسط هلال احمر استان آغاز و به منظور خدمات رسانی مطلوب به مسافران استان ایلام، امکانات و تجهیزات لازم به کار گرفته شد./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار