مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
عسکری نیکزاد در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: با وجود هزینه هایی که برای آموزش و پرورش دارد اما فضای آموزش و پرورش مانند سال های گذشته در اختیار ستاد اسکان سفر قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 23 March 2019

عسکری نیکزاد در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: با وجود هزینه هایی که برای آموزش و پرورش دارد اما فضای آموزش و پرورش مانند سال های گذشته در اختیار ستاد اسکان سفر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این حداقل خدماتی است که می توانیم به گردشگران بدهیم و این کار را انجام می دهیم، افزود: امنیت و بهداشت امکاناتی است که در واحدهای اسکان آموزش و پرورش داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه امسال ۳۸۸ مدرسه را با بیش از سه هزار کلاس درس در سه سطح تجهیز کردیم، گفت: سطح ویژه تمام امکانات را در اختیار دارد و شامل ۳۴۰ کلاس درس است، یکهزار و ۴۶۰ کلاس در سطح الف و یکهزار ۱۸۲ کلاس سطح ب در اختیار گردشگران است.
این مسئول با بیان اینکه نسبت به سال گذشته از جهت کمی خیلی رشد نداشتیم اما ۴۳ درصد رشد کیفی در مراکز اسکان آموزش و پرورش داشتیم، تصریح کرد: سطح ج را که امکانات ضعیفی داشت از اسکان آموزش و پرورش حذف کردیم.
نیکزاد با بیان اینکه از 28 اسفند تا روز گذشته پنج هزار و ۱۸۴ خانوار معادل ۱۸ هراز و ۶۶۳ نفر اسکان داشتیم، ادامه داد: همچنین تا دوم فروردین ماه ۵۵ هزار و ۹۸۹ نفر روز مسافر را پذیرش کردیم.
این مسئول اظهار کرد: بیشترین پذیرش گردشگران در آموزش و پرورش مربوط به شهرهای رامسر و بابلسر است ضمن اینکه ۲۱۰ سوییت در سطح استان ۱۰۶ خانوار را اسکان دادیم.
عضویت یکصدهزار دانش آموز در سمن ها تا پایان فروردین
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تقویت سازمان های مردم نهاد و عضویت دانش آموزان در سمن ها، خاطرنشان کرد: تقویت سمن ها مورد تاکید استاندار مازندران است ضمن اینکه سمن ها برای توسعه مشارکت های اجتماعی، محل خوبی است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۲هزار سمن داشتیم که اغلب غیرفعال بود، اظهار کرد: ۱۸۶ سمن فعال شناسایی کردیم و تاکنون ۴۳ هزار نفر عضو گیری شد و تا پایان فروردین ۹۸ به یکصد هزار نفر می رسانیم.
گل و لای وارد مدارس شده است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر، ۲ دیوار تخریبی در مدارس استان داشتیم، افزود: در چهاردانگه سقف مرکز اختلال یادگیری و بخشی از سقف پارکینگ اداره چهاردانگه به دلیل برف سنگین، دچار آسیب شد.
این مسئول با اشاره به اینکه عمده آسیب در شهرستان سیمرغ است، گفت: گل و لای وارد مدارس شده و به تجهیزات خسارت جدی وارد کرده است ضمن اینکه همه امکانات پژوهش سرای بابل از بین رفته است و سهم بری آموزش و پرورش از خسارت سیل، ۷۵ میلیون توامن است که ناچیز است.
نیکزاد با بیان اینکه از لحظه وقوع سیلاب، ستاد بحران در مناطق حضور دارند، تصریح کرد: در لحظات نخست اعلام آمادگی کردیم در صورتی که لازم باشد مدارس، سیل زدگان را پذیرا است.
**گام دوم با سه راهبرد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برنامه های گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: سه راهبرد گفتمان سازی، بستر سازی و توانمندسازی را در این زمینه اتخاد کردیم.
این مسئول با اشاره به اینکه آموزش رسالت اصلی ما است اما تربیت در اولویت نخست قرار دارد، اظهار کرد: عدالت آموزشی، مهارت آموزی و نشاط و شادابی مدارس را در تربیت دانش آموزان مورد توجه قرار دادیم.
این مسئول با بیان اینکه در عدالت آموزشی سعی کردیم گسترش آموزش در همه سطوح را ارتقا دهیم، افزود: در همین راستا ۹ مدرسه داریم که یک معلم و یک دانش آموز در آن فعال هستند.
نیکزاد با اشاره به اینکه یکی از ملاک های آموزشی، پوشش تحصیلی دختران است که در ایران ۹۹ درصد و در مازندران ۹۹.۳ درصد است، گفت: هوشمندسازی فقط استفاده از وسایل نیست، خانواده و معلم باید درگیر شوند تا دانش آموز پژوهنده تربیت شود.
وی با بیان اینکه مهارت محوری، اهداف تربیتی را دنبال می کند، اظهار کرد: ۴۵ درصد از مدارس با ۱۰ هزار و ۴۴ کلاس هوشمند سازی است و در سه هزار مدرسه حداقل یک کلاس هوشمند است.
این مسئول یادآور شد: سیاست گسترش رشته های مهارتی در آموزش متوسطه را هم دنبال می کنیم.
نیکزاد با اعلام شماره سامانه پیامکی آموزش و پرورش به شماره ۱۰۰۰۱۱۳۳۳، گفت: به نظرات و پیشنهادت شخصا رسیدگی می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار