عدل هاشمی پاسخ می دهد:
نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی : هم من و هم خود دکتر تاجگردون راغب بودیم که گچساران را به چرام و دهدشت وصل کنیم.
کد خبر: ۷۲۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 23 March 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در گفت‌وگوییبه برخی از مسائل استان از جمله شعار سال از سوی مقام معظم رهبری پرداخت.
متن این گفت‌وگو به شرح زیر است؛
ابتدا سال نو را به همه ملت ایران به ویژه مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و اصحاب رسانه تبریک عرض می‌کنم.
امیدوارم که تدبیر و درایت مقام معظم رهبری نزد دولت و مجلس ابتر نماند. این واقعیت را باید بپذیریم که تا الان هم مجلس و هم دولت بنا به هر دلایلی نتوانست دغدغه مقام معظم رهبری و دغدغه مردم را در حوزه اقتصادی برطرف کند.
بحث رونق تولید، حضرت آقا به خوبی اشاره و کالبدشکافی کردند و اگر تولید فعال شود قطعاً بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی مردم برطرف می‌شود. بحث اقتصاد و معیشت مردم مرتفع می‌شود.
 
آقای نماینده برای شهرستان چرام چه کرده اید؟ / لبخند کودک ۷ ساله ای که شیرین ترین خاطره نماینده شد / انتظار برای نواختن شیپور / آن‌ها می‌خواهند زحمات ما را کمرنگ کنند که خدا می‌بیند / رضایت از عملکرد استاندار

در همین شهرستان چرام سد آبریز که کار بزرگی بوده است و تخصیص آن گرفته شد و هم کارهای مطالعاتی و طراحی آن انجام گرفته و الان هم برای تجهیز کارگاه و جاده دسترسی و کمپ کارفرما اقداماتی انجام شده است. در راستای منویات مقام معظم رهبری است که می‌تواند دشت کلاچو و دشت چرام را آباد کند. حتی دستگاه‌های تخصصی مورد نیاز را از قرارگاه سازندگی برای کارهای حفاری مستقر گردد. فسفات چرام در همین راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید است. علی رغم همه موانع و مشکلات بعد از ۴۰ سال این معدن تعیین تکلیف شد و بحث کارخانه آهک و هیدراتش هم الان عملیات تجهیز کارگاه آن انجام گرفته و بخشی از عمده تجهیزات وارده شده و بخشی هم در اصفهان در حال ساخت است و پیمانکار فعلی کارخانه آهک، ۱۶ میلیارد تومان قرارداد دارد. الان دفتر فسفات در چرام راه اندازی شده و جذب نیرو‌ها هم انجام گرفته است. قرار ساختمان دیگری در چرام برای دفا‌تر فنیشان اجاره کنند. در کنار کارخانه آهک بحث فسفات هم هست. حدود ۵۰۰ میلیارد تومان باید در معدن آهک هزینه شود. ساز و کار آن فراهم شد و بعد از حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت و وجود آقای غریب‌پور در رأس شرکت ایمیدرو هم شانس بزرگی است برای معادن ما و جلسات متعددی با ایشان داشتیم و همه را به خط کرده که کار این معادن انجام بگیرد و بحث پایلوت چرام به عنوان شهرستان معادن موضوع کمی نیست. معادن و مباحث دیگری هم دارد که به‌‌ همان فرمایش مقام معظم رهبری بر می‌گردد و امیدوارم مسوولان به دقت توصیه‌های رهبری را مدنظر قرار دهند تا مشکلات مردم برطرف شود.
جاده‌ها یکی از اصلیترین مسائل توسعه است و جاده چرام –دهدشت تعطیل است شما چه برنامه‌های دارید؟
دو جاده برای توسعه شهرستان چرام خیلی مهم است.
یکی جاده چرام به سمت دهدشت که اینجاده در مراحل پایانی آن است و تا دو ماه آینده باید پرونده آن را ببندیم.
جاده چرام به سمت باشت، ۱۵۰۰ متر آن خیلی حادثه خیز بود که باید در حال مراحل پایانی آن باشد و حتی قیر آن را اختصاص داده‌اند.
و باید این ۱۵۰۰ متر را تمام کنیم، چونکه ورودی شهر‌ها خیلی برای ما مهم است. ورود چرام به سمت القچین برای ما مهم هست. جاده طسوج، چاسخار و دمر نیز در حال برگزاری مناقصه هستند.
امیدواریم تا پایان سال جاده آب حیات را هم به یک جایی هم برسانیم.
جاده‌ای که خیلی برای چرام مهم است و شاید کسی هم خیلی روی آن فکر نکرده است، و خیلی بر توسعه چرام تاثیر دارد. جاده گچساران –چرام از سمت دیل هست. پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.
هم من و هم خود دکتر تاجگردون راغب بودیم که گچساران را به چرام و دهدشت وصل کنیم.
این کار‌ها، بسیار کار بزرگی است و ما محاسبه کردیم که این جاده بسیار تاثیر گذار خواهد بود در اقتصاد چرام و مردم این مناطق زود‌تر به پایتخت کشور دسترسی پیدا می‌کنند. جاده ترانزیتی می‌شود و خیلی هم تاثیر گذار خواهد بود.
جاده چرام به سمت باشت، منابع سنگین می‌خواهد و پیمانکار هم به دلایل مشکلات اقتصادی و مالی نتوانسته است پیشرفت‌های خوبی داشته باشد. من فکر می‌کنم اگر ما جاده گچساران به چرام که از اهمیت بالای برخوردار است و جاده چرام به دهدشت و جاده طسوج، آب حیات و چاسخار و این‌ها را به یک جایی برسانیم. در کنار اینجاده، جاده چرام به سمت باشت را هم دنبال کنیم.
میثاق نامه مجمع نیروی‌های انقلاب استان هست و گویا شما این میثاق نامه‌ی را امضاء کرده‌اید، خواستیم صحت آن را بدانیم. و آیا در راستای انتخابات هست یا نه؟
من چیزی را امضاء نکردم، در جلسه نیروهای انقلاب شرکت کردم اما چیزی به نام میثاق نامه من امضاء نکردم.
سه ماهی هست که در گیر مشکلات دانشگاه پیام نور هستیم و واسطه‌ها شدیم و هزینه‌های برق، تلفن، آب و گاز آن را پذیرفتم. فعلاً آن‌ها را نگه داریم.
استقلال دانشکده صنعت و معدن چرام بحث دیگری هست که ما آن را دنبال می‌کنیم.
آیا شما بر خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان از مدیران بازنشسته در حوزه انتخابیه حمایت می‌کنید؟
ابتدای امر قانون منع بکارگیری بازنشستگان جدی گرفته شد. اما بعدش خیلی هم توجه نکردند. حالا چرا در بین این همه جمعیت که در کهگیلویه و بویراحمد بازنشسته وجود دارد. یک نفر را مورد خطاب قرار می‌دهند و جای بحث دارد. عملکرد ایشان در شهرستان در حوزه راهسازی می‌پسندم و خوب کار کرده است. باید ببینیم که دستگاه‌های مربوطه در این رابطه چه تصمیمی می‌گیرند.
نظرتان در باره عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد؟
آقای احمدی تمام تلاش خودشان را کرده‌اند. علی رغم همه فشارهای که روی ایشان هست. و کمبودهایی که در کل کشور وجود دارد، ایشان هم تلاش خود را کرده است و این تعامل بین نمایندگان و استاندار وجود دارد. خصوصاً ما نمایندگان با هم تعامل داریم. از لحاظ فکری شاید اختلافاتی وجود داشته باشد اما از جهت توسعه استان و کارهای عام المنفعه با هم هماهنگ هستیم و اختلافی وجود ندارد و نمونه بارزش همین اخیراً ما سه تایی ۹ هزار تن قیر از آقای زنگنه گرفتیم. گرچه متأسفانه برخی از شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر‌ها بی‌انصافی کرده‌اند در مصاحبه‌هاشان. هم آقای تاجگردون برادر من است و هم آقای زارعی. آمار‌ها را نگاه کنید. ۳ هزار تن گچساران، ۳ هزار تن دهدشت و ۳ هزار تن هم یاسوج هست. با این حرف‌ها بخواهیم اختلاف بیندازیم و زحمت دیگران را کمرنگ کنیم. این بی‌انصافی است و امیدوارم این اخلاق درست شود.
تیم رسانه‌ای‌تان ضعیف هست و عملکرد سایر نمایندگان پررنگ‌تر می‌شود؟
ما سه نماینده هستیم که از ظرفیت همدیگر استفاده می‌کنیم. بنده به عنوان نائب رئیس کمیسیون انرژی یک توانمندی دارم. آقای دکتر تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یک توانمندی دارد. آقای زارع در کمیسیون صنعت توانمندی دیگری دارد. چه اشکالی دارد که ما از توانمندی همدیگر استفاده کنیم. چه اشکال دارد، ما تعامل داشته باشیم با هر فکر و سلیقه‌ای که هستیم. ما با همدیگر همراه هستیم و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همدیگر استفاده می‌کنیم. ولی دیگران که به این مسائل دامن می‌زنند. نمی‌دانم به دنبال چه می‌گردند. چه نفعی به آن‌ها می‌رسد. آن‌ها می‌خواهند زحمات ما را کمرنگ کنند که خدا می‌بیند. این دو کلمه «خدا می‌بیند» باید برای ما یک حجت باشد. تیم رسانه‌ای من نمی‌گویم که قوی هست. اما باید مطابقت با واقعیت گزارش دهیم. شما‌ها (رسانه‌ها) هم اگر می‌خواهید عدالت و انصاف را رعایت کنید باید از این منابع رسمی من استفاده کنید.
شما باید از این اطلاعاتی که من در پیج و کانال رسمی خودم می‌گذارم استفاده کنید. چه اشکالی دارد که از منابع رسمی من استفاده کنید حتی اگر مورد بی‌مهری قرار بگیرید.
آیا در انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنید؟
حدوداً یک سال دیگر تا انتخابات زمان داریم. آنچه برای من مهم است و صادقانه می‌گویم. استفاده از لحظه لحظه این فرصت‌ها است اگر بخواهیم تا یک سال دیگر جلسات خانوادگی، حرف و صحبت و این چیز‌ها باشد من حقیقتاً از آن بیزارم. تا دقیقه ۹۰ فقط به کارهای عام المنفعه و نظارت بر این کار‌ها فکر می‌کنم که یک نیرو بیشتر در این کار‌ها مشغول شوند. در فرصت مقتضی و وقتی که شیپور انتخابات نواخته شد. بنده هم در چارچوب قانون حرکت می‌کنم و به مردم گزارش می‌دهم که‌ای مردم این کارهای است که شروع شد. اعتماد کردید، ادامه می‌دهم، اعتماد نکردید هر جا که باشم نوکرتان هستم.
تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره سال ۹۷؟
شیرین‌ترین خاطره بنده این بود که وقتی در آن همایش پیاده روی لبخند را بر آن کودک ۷ ساله دیدم که ماشین را مادرش برنده شده بود. یک خاطره بسیار خوبی بود و واقعا گریه کردم.
تلخ‌ترین خاطره که بعد تبدیل به شیرین‌ترین خاطره هم شد، این بود که یک بار به من وقتی که با آقای وزیر نیرو از روسیه به تهران رسیدم. گفتند که اعتبار سد آبریز را صفر کردند، خیلی سخت به من گذشت و خیلی تلاش کردیم، صفر را برداشتیم و ۱۱ میلیارد تومان اضافه کردیم.
بنده از حوصله و صبر مردم تشکر می‌کنم. انتظار دارم من را مثل گذشته تحمل کنند و اجازه دهند این کارهای زیربنایی به یک سرانجامی برسد.
گفتگو از علی یاری زاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
این گفتگو مرا یاد دوران تبلیغات انتخابات انداخت که موحد تو هر تریبونی به عدل حمله می کرد اما عدل فقط یکبار در بهمئی گفت برادر من تو حریف من نیستی!
به نظرم موحد به صحنه بیاد دومین شکست سخت را خواهد خورد
چروم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
قرآن عدل سر لو وش نینه .دفعه قبلی جوونل فکر ایکردن قولش حتما قوله .الان متوجه وابیین که همش حرف بی. اسفند ماه معلوم اییابو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار