مهم ترین خبر در آغاز چهارمین روز سال نو، بارش باران در برخی محورهای مواصلاتی است که لغزندگی مسیر را در پی دارد و ضروری است، به آنهایی که قصد مسافرت دارند، در خصوص آن هشدار داده شود؛ هشدارهایی که با توجه به احتمال سیلابی شدن برخی مناطق کشورمان در پی بارندگی ها، باید بسیار جدی گرفته شوند.
کد خبر: ۷۲۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 24 March 2019

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»؛ مهم ترین خبر در آغاز چهارمین روز سال نو، بارش باران در برخی محورهای مواصلاتی است که لغزندگی مسیر را در پی دارد و ضروری است، به آنهایی که قصد مسافرت دارند، در خصوص آن هشدار داده شود؛ هشدارهایی که با توجه به احتمال سیلابی شدن برخی مناطق کشورمان در پی بارندگی ها، باید بسیار جدی گرفته شوند.


آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور را این گونه تشریح کرد: با توجه به بارش برف در ارتفاعات، در محدوده تونل کندوان در محور کرج ـ چالوس ترافیک نیمه سنگین است.

در استان همدان در محور همدان ـ کرمانشاه و محور کرج ـ چالوس در ارتفاعات بارش برف و در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان در اکثر محور‌ها، شمال استان سیستان و بلوچستان در محور خاش ـ زاهدان، استان خوزستان در محور اندیمشک و جنوب استان کرمان محور رودبار ـ ایرانشهر بارش باران دیده می‌شود.

افزون بر این موارد، ترافیک در جنوب به شمال محور کرج ـ چالوس در محدوده‌های آدران و تونل کندوان نیمه سنگین و در آزادراه تهران ـ قم طول محور پر حجم و روان است و سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارم فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشورمان، ‌از امروز یک سامانه بارشی از جنوب، جنوب‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و انتظار می‌رود این سامانه تا سه شنبه غیر از مناطق جنوب شرق کشور در غالب نقاط کشور موجب بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع زاگرس بارش برف شود.

با نفوذ توده هوای نسبی گرم از عرض‌های جنوبی، غالبا بارش باران را انتظار داریم و همین موجب ذوب برف و افزایش شدت روان آب و طغیان رودخانه‌ها در منطقه جنوب و جنوب غرب می شود. همچنین به سبب ناپایداری نسبی شدید و بالا بودن احتمال دما، وقوع رگبار و رعدوبرق و برخی نقاط تگرگ در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور پیش بینی می شود. بیشینه بارش این سامانه در جنوب غرب و غرب کشور در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.

بنابراین با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب همراه با رگبار و رعدوبرق و وضع هوا در سایر استان‌ها به شرح زیر پیش بینی می شود.

یکشنبه ۹۸/۰۱/۰۴
رگبار و رعدوبرق با احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و بالا آمدن موقت رودخانه‌ها در استان هرمزگان و جزایر استان در خلیج فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، و از اواخر وقت بارش باران و در برخی نقاط همراه با رگبار باران در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، چهار محال بختیاری که با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر می‌باشد.

دوشنبه ۹۸/۰۱/۰۵
بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس و دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان و بعد از ظهر و شب با شرایط طوفانی (رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت) در غرب یزد، شمال اصفهان و جنوب استان مرکزی، همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی جاده در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارم فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارم فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارم فروردین ۹۸
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار